Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

ČOVJEK IZ SUSHISAMBE Rusi prodali 43 posto Fortenove bivšem direktoru lanca sushi restorana

Hrvatska politička klasa i državni aparat u četvrtak su pokušavali pohvatati konce transakcije kojom je ruski Sberbank tijekom noći prodali 43,4 posto udjela u Fortenovi arapskom biznismenu Saifu Bin Markhanu Alketbiju. Sve se odigralo bez ikakvog znanja države i nadležnih tijela, a Alketbi koliko je poznato nije dobio dozvole nužne za preuzimanje i upis vlasništva, jer je imovina Sberbanke pod sankcijama.

Motive transakcije još istražuju mediji i obavještajne službe. Jedna od pretpostavki jest da je riječ o ruskom manevru kojim žele zadržati utjecaj i vlasništvo u Fortenovi unatoč sankcijama. 

Saif Bin Markhan Alketbi je 46-godišnji šef Ureda prijestolonasljednika Dubaija. Na tu je funkciju došao kao jedan od utjecajnih igrača na dvoru šeika Muhameda bin Rašida Al Maktuma, vladara Dubaija. Alketbi je bio zadužen za financije. Specijalist je za rizične fondove, a uz udjele i funkcije u nekoliko fondova i upravljačkih kompanija, od 2014. do 2016. bio je i generalni direktor tvrtke Samba London i Sushisamba Grupe, vlasnika lanca sushi barova Sushisamba. 

Sushisamba u Londonu

Forbes je u jednom članku napisao da su prvi Sushisamba barovi promijenili londonsku restoransku scenu uvodeći novi žanr casual dininga. Sushisambu je 1999. osnovao Izraelac Shimon Bokovza s partnerima Matthewom Johnsonom i Danielle Billerom, spajajući utjecaje japanske,  brazilske kuhinje i peruanske kuhinje. Bokovza je izrazito talentirani biznismen, čovjek koji je sa samo 21 godinom otvorio prvi izraelski skijaški resort. 

Za deset godina u Sushisamba je otvorila sedam restorana u Londonu i Americi. Bokovza je pričao da je godinama bio ljubitelj sushija, a inspiraciju za Sushisambu dao mu je put u São Paulo 1992. kad je vidio da su većina zaposlenih na aerodromu Japanci. Početkom 20. stoljeća mnogo je Japanaca emigriralo u Južnu Ameriku. 

Izraz sushi samba odmah mu je pao napamet, a iz njega je nastao koncept za prvi restoran otvoren u New Yorku. Sushisamba je strogoći japanskog sushija dala razigranost brazilske kulture i sushi je postao zabavan. “Kad uz takvu hranu poslužite Mojito i pustite sambu, šaljete vrlo jasnu poruku,” govorio je Bokovza. Hosomaki, churrasco i ceviche zajedno su generirali promet od 40 milijuna dolara godišnje. Sushisambu je kasnije kupila Orange Brand Management koji i danas vodi lanac. Dok smo objavljivali ovaj članak, stigla je vijest iz izvora Večernjeg lista, da je Saif Bin Markhan Alketbi zatražio sastanak s premijerom Plenkovićem.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.