Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Talijanski znanstvenici otkrili su novi sistem pakiranja svježe tjestenine, koji joj produljuje trajnost do četiri mjeseca

pasta-tjestenina

Talijanski znanstvenici objavili su da su našli recept za značajno produljenje trajnosti svježe pašte, čak mjesec dana. U časopisu Frontiers in Microbiology znanstveni tim Talijanskom nacionalnog istraživačkog vijeća tvrdi da da termički obrađena industrijska svježa tjestenina, čiji rok trajanja je 30 do 90 dana, može ostati svježa i do 120 dana ako se drugačije pakira.

Sistem opisuju kao trostruko pakiranje, s novim oblikom ambalaže, drugačijom atmosferom i dodavanjem dobrih bakterija. Takav način pakiranja, dodaju, mogao bi doprinijeti smanjenju rasipanja hrane, zaštiti okoliša i efikasnosti industrije tjestenine.

Metodu su razvili su suradnji s tvornicom tjestenine u Altamuri, na 144 uzorka trofia (forma tanke upletene tjestenine. Jedan komplet od 48 uzoraka pakiran je  s konvencionalnim folijama i atmosferom u kojoj je 20 posto ugljičnog dioksida i 80 posto dušika. Drugi set od 48 uzoraka pakirali su s filmom manje propusnim za vodu i kisik i s atmosferom od 40 posto ugljičnog dioksida i 60 posto dušika, dok je treći set od 48 uzoraka također koristio ove nove uvjete, s tim da su u tijesto dodali mješavinu probiotika s više sojeva. Svi uzorci su čuvani na četiri Celzijeva stupnja.

Znanstvenici su utvrdili da se u konvencionalno pakiranoj tjestenini razina ugljičnog dioksida smanjila za 90 dana (ugljični dioksid štiti paštu od plijesni). Nasuprot tome, dvije grupe eksperimentalnih uzoraka imale su gotovo stabilnu atmosferu, bez rasta gljivica, tijekom razdoblja od 120 dana. Do devedesetog dana razine mikroba koji konzumiraju kisik u konvencionalno pakiranim uzorcima su porasle, dok su u eksperimentalnim pakiranjima ostale stabilne 120 dana, dok su u uzorcima s probioticima još i pale.

Rezultati sugeriraju da bi drugačije pakiranje produljilo rok trajanja svježe tjestenine u hladnjacima na četiri mjeseca, posebno ako se stabilnost tjestenine poveća dodavanjem probiotika koji smanjuju rast nepoželjnih mikroba. Još jedna prednost ovog sistema, objašnjavaju, jest činjenica da je on u skladu s talijanskim zakonima koji reguliraju standarde proizvodnje i pakiranja tjestenine. Cijela studija osmišljenja je prema potrebama i praksama tvornice tjestenine u Altamuri kako bi sistem bio odmah primjenjiv u industriji, uključujući aspekt troškova prilagodbe.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.