Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Evo zašto bi iduća turistička sezona mogla biti prilično komplicirana  

Ovogodišnja turistička sezona bila je očekivano uspješna. Naglašavamo očekivano, zato što su sve moguće okolnosti radile u korist hrvatskog turizma.

Geopolitički položaj bio je iznimno važan u sezoni još donekle obilježenoj manjim brojem prekomorskih turističkih putovanja. Važnu ulogu u iznimnom ovogodišnjem uspjehu hrvatskog turizma odigrao je i poratni, u ovom slučaju postpandemijski sindrom: logično je da su se milijuni ljudi željeli ispuhati poslije dvogodišnje poluizolacije, što je bitno utjecalo na rast turističkog i ugostiteljskog prometa.

Treće, Hrvatska je na vrijeme ukinula sve vidljivije protuepidemijske mjere; druge su europske zemlje kasnile nekoliko mjeseci. Naposljetku, i uz inflaciju Hrvatska je i dalje jeftinija od skoro svih zapadnih zemalja, pa ove sezone inflacija nije utjecala na dolazak stranaca u našu zemlju. Rat u Ukrajini također se pokazao nevažnim faktorom; poslije prvih par tjedana panike Europljani su se naprosto navikli na rat, a Hrvatska je ionako relativno daleko od Ukrajine.

Iduće bi godine, međutim, mnogošto moglo biti drukčije. Prvo, zbog očekivanog ukidanja putnih restrikcija vezanih uz koronu, Europljani će moći masovno putovati na Daleki istok, što bi se moglo osjetiti i na broju i na strukturi naših gostiju iz zapadne Europe.

Drugo i najvažnije, iduće će godine Europljani biti umorni od inflacije. Pitanje je koliko će im novca za putovanja ostati poslije zime obilježene skupom do veoma skupom energijom. Pitanje je, nadalje, koliko će Europljani htjeti i trošiti u nestabilnim ekonomskim okolnostima, pogotovo ako Europa zaista upadne u recesiju kao što se već mjesecima najavljuje.

Inflacija i recesija mogle bi u velikoj mjeri definirati iduću turističku sezonu. Naravno, ako se inflacija suzbije, izgledi za još jedno rekordno ljeto mnogo su veći. I treće, hrvatska turistička industrija u mnogočemu nije kvalitativno konkurentna.

Hrvatska ima previše loših i lažno kategoriziranih hotela; Hrvatska ima previše petorazrednih turističkih restorana. U izvanrednim okolnostima poput onih koje se dešavaju zadnjih godina, bilo da se radi o covid režimu blažem nego u konkurentskim zemljama ili o činjenici da su konkurentske zemlje bile poharane katastrofalnim požarima; u izvanrednim okolnostima nekonkurentnost hrvatske turističke infrastrukture i sadržaja ne dolaze do izražaja, nego za naš turizam rade  sunce, more, geopolitički položaj i sigurnost.

No, u posve ravnopravnim okolnostima moglo bi se pokazati da hrvatski turizam naprosto nije onoliko dobar koliko su dobri njegovi recentni rezultati. Zbog svega toga, bojimo se da bi iduća turistička sezona mogla biti znatno izazovnija i kompliciranija od ovogodišnje.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.