Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Najvulgarniji restoran na svijetu, Salt Baeov Nusr-et, napravio je najveći promet u Londonu ove godine. 7 milijuna funti u pet mjeseci

salt-bae-racun

Turski chef Nusret Gökçe proslavio se na internetu kao viralna senzacija Salt Bae. Na račun te slave proširio je svoju Nusr-Et franšizu stekhousea u više zemalja. Salt Baeovi restorani spadaju među najvulgarnije na svijetu. Skandalozni ugostiteljski protokoli, potkradanje gostiju, ultrakičasta hrana poput pozlaćenih tomahawka serviranih uz prepoznatljivi Salt Baeov show, ugošćavanje diktatora i kriminalaca, sudski procesi zbog zakidanja osoblja za plaće i napojnice, večere koje gosti plaćaju nekoliko stotina tisuća kuna… to su stvari su zbog kojih Nusr-et dolazi u medije, nikad zbog posebne kvalitete mesa koje prodaje.

Štoviše, Salt Baeov imidž toliko je loš da je minhenski Bayern kaznio svog napadača Francka Riberyja jer se na Twitteru hvalio da je u Nusr-etu jeo pozlaćeni steak i svađao s ljudima koji su ga kritizirali. Salt Baeovi restorani toliko su kontroverzni da ih je parodirao i Saturday Night Live. No, obožavatelje i goste to ne smeta.

Nusr-et u Londonu srušio je sve poznate rekorde prometa. U zadnjih pet mjeseci inkasirali su sedam milijuna funti, s više od dva milijuna funti čistog profita. Restoran u Knightsbridgeu, u blizini sjedišta hedge fondova u Mayfairu, ne može biti na idealnijoj lokaciji. Dio njegovih financijskih rezultata objašnjavaju cijene. Nusr-et carpaccio od govedine prodaje za 35 funti, cijena wagyu govedine kreće se od 180 do 270 funti a njihov amblem, pozlaćeni tomahawk, košta više od 600 funti.

Salt Bae danas nema veze s londonskim restoranom, otišao je nedugo nakon otvorenja usred skandala koji su izazvale medijske manipulacije s otvorenjem Nusr-eta. Drugi razlog za ovakav promet, u vrijeme kad se baš svi vrhunski restorani bore za preživljavanje, leži u Nusr-etovoj specifičnoj publici. U Nusr-et zalaze brojni turisti i znatiželjnici. No njegova glavna publika su superbogataši, Rich Kids of Instagram, publika s neograničenom kupovnom moći koju ne zanima previše što jede i pije dokle god su brendovi etablirani u njihovoj društvenoj grupi i dokle god im se može ponuditi nešto na što su navikli, po cijenama koje im omogućavaju da se na društvenim mrežama hvale potrošnjom. Nusr-et je predzadnji čak i na Tripadvisorovoj listi 259 stekahousea u Londonu. Štoviše, Tripadvisor je zabranio recenziranje restorana zbog “previše hejta i premalo stvarnih dojmova.”. No, to očito nije bitno jer je Salt Bae svojim vulgarnim egzibicionizmom precizno pogodio publiku kojoj se želi obraćati. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.