Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

SPLIT U KOLOVOZU Grad puca po šavovima od turista. Split i dalmatinska županija apsolutni su šampioni u špici ove turističke sezone

Ovaj smo tjedan boravili u Splitu. Već po samom osjećaju najveći grad na obali puca po šavovima od turista. Dobri hoteli, poput Briiga, bukirani su do zadnje sobe. Svaki restoran u kojem smo bili i kojeg smo pogledali bio je popunjen do zadnjeg stola u svakom trenutku. Neovisno o dobu dana. Ispred lokala poput NoStressa doslovno su se stvarali redovi.

Redovi za sladolede i gelate su obeshrabrujući. Ispred aRome smo uočili tridesetak ljudi koji čekaju gelato, a kod jedne druge slastičarnice u gradskoj jezgri otprilike šezdesetak ljudi. Obišli smo i nedavno prodanu slatičarnicu Luka Ice Cream and Cakes, no ubrzo odustali kada smo uvidjeli gužvu. U kafićima s ponajboljom kavom u Splitu, D16 i Kava2, kavu smo čekali otprilike 25 minuta i svaka je došla uz ispriku da je trenutačno bilo jako mnogo narudžbi.

Parking blizu centra gotovo je nemoguće pronaći. Struktura gostiju je raznolika, ali nas je najviše iznenadila stalna pristunost nizozemskih tablica, a manjak talijanskih. Jedan hrvatski medij konstatira da je tijekom pandemije puno Talijana dobilo poticaje od svoje vlade da ljetuju u svojoj zemlji te su odlučili tako i nastaviti. Ipak, to su sve dojmovi. Za potpuniju sliku bi trebalo pogledati službenu statistiku.

Porezna uprava objavila je podatke o fiskaliziranim računima za prvih deset dana kolovoza. Iz njih se jasno i iščitava da su Split i Splitsko-dalmatinska županija apsolutni šampioni turizma ovog ljeta. Broj izdanih računa je veći za 9,9% u odnosu na referentnu 2019., naplaćeni iznos računa je 48,9% veći. Naravno, u faktorima naplaćenih računa treba uzeti i inflaciju koja igra bitnu ulogu. Pogledamo li ostale županije, primjerice Zadarsku, vidi se pad od 13% u broju izdanih računa. Dostupni podaci Turističke zajednice grada Splita o dolascima za srpanj govore kako je Split 2021. godine imao 117.045 dolazaka, a u srpnju 2022. godine 166 772 dolazaka. Prednjače gosti iz Velike Britanije, Francuske, Njemačke i Nizozemske.

Po svim parametrima Split turistički dominira u sezoni za koju su mnogi tvrdili da će biti jako loša. Splitu bi ovo trebala biti polazišna točka za još investicija u turizam, poglavito hotelsku industriju koja je nužna gradovima koji misle ozbiljno zarađivati od turista. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.