Jedan je zadarski ugostitelj dao sezonski intervju lokalnom portalu. Čovjek je ustvrdio da zadarski gosti nikad nisu bili lošiji i da nikad nisu manje trošili.
Intervju su prenijeli veliki nacionalni mediji jer se sjajno uklopio u najbedastiju turističku mantru ovog ljeta. Mantra glasi; gostiju je puno, ali malo troše. Što je potpuno pogrešno.
Evo činjenica. Kvarnerski hoteli s pet zvjezdica bilježe rast od 28 posto u usporedbi s 2019. godinom, što je zaista senzacionalno. Istarski i dalmatinski hoteli s pravih pet zvjezdica uglavnom su prepuni, premda su neki od njih jučer bilježili više cijene od pariškog Ritza.
Najskuplji i najbolji restorani u Rovinju i Dubrovniku (Cap Aureo, Agli Amici, 360, Nautika) stalno su puni i katkad odrađuju više seatinga u jednoj večeri. Distributeri vina ne mogu nabaviti dovoljno šampanjca i pjenušca: obitelj Tomac obustavila je prodaju svojih baznih pjenušaca prije više od tri tjedna, jer im se podrum ispraznio.
Ovo su tvrde činjenice o turističkoj sezoni. Zašto se onda mnogi ugostitelji i hotelijeri žale da gosti malo troše? Pogledali smo jelovnik restorana Špajza u Zadru; Špajzin vlasnik dao je, naime, intervju o katastrofalnoj potrošnji i lošim gostima.
Na Špajzinim se jelovnik nalaze pizze, paste i oborita riba prve klase. Vlasnik Špajze ne razumije da oni gosti, koji žele potrošiti par stotina eura na bijelu ribu i vrhunsko vino, nikad, ali baš nikad neće ući u restoran koji prodaje i pizzu.
Restorani koji nude i pizzu i škrpine u očima su gastronomskih gostiju apriori diskvalificirani. Hrvatska je tijekom pandemije dobila nove, zahtjevnije, gastronomski i enološki educirane turiste, koji su spremni potrošiti vrlo mnogo na autentični gastronomski doživljaj, ali će u najširem luku zaobilaziti pizza-pasta-grill-calamari restorane.
Većina jadranskih ugostitelja i dalje ne razumije taj strateški pomak u ukusu i zahtjevima gostiju. Pa su zato zaista osuđeni na goste s najnižom kupovnom moći.
Problem ovogodišnje turističke sezone nije u tome što gosti malo troše. Problem ovogodišnje turističke sezone jest u tome da gosti nemaju gdje trošiti i da nemaju na što potrošiti.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.