Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Nije problem u tome što ove sezone gosti navodno  manje troše. Problem je u tome što nemaju gdje trošiti

Jedan je zadarski ugostitelj dao sezonski intervju lokalnom portalu. Čovjek  je ustvrdio da zadarski gosti nikad nisu bili lošiji i da nikad nisu manje trošili. 

Intervju su prenijeli veliki nacionalni mediji jer se sjajno uklopio u najbedastiju turističku  mantru ovog ljeta. Mantra glasi; gostiju je puno, ali malo troše. Što je potpuno pogrešno. 

Evo činjenica. Kvarnerski hoteli s pet zvjezdica bilježe rast od 28 posto u usporedbi s 2019. godinom, što je zaista senzacionalno. Istarski i dalmatinski hoteli s pravih pet zvjezdica uglavnom su prepuni, premda su neki od njih jučer bilježili više cijene od pariškog Ritza.

Najskuplji  i najbolji restorani u Rovinju i Dubrovniku (Cap Aureo, Agli Amici, 360, Nautika) stalno su puni i katkad odrađuju više seatinga u jednoj večeri. Distributeri vina ne mogu nabaviti  dovoljno šampanjca i pjenušca: obitelj Tomac obustavila je prodaju svojih baznih pjenušaca prije više od tri tjedna, jer im se podrum ispraznio. 

Ovo su tvrde  činjenice o turističkoj sezoni. Zašto se onda mnogi ugostitelji i hotelijeri žale da gosti malo troše? Pogledali  smo jelovnik restorana Špajza u Zadru; Špajzin vlasnik dao je, naime, intervju o katastrofalnoj potrošnji i lošim gostima.

Na Špajzinim se jelovnik nalaze pizze, paste i oborita riba prve klase. Vlasnik Špajze ne razumije da oni gosti, koji žele potrošiti par stotina eura na bijelu ribu i vrhunsko vino, nikad, ali baš nikad neće ući u restoran koji prodaje i pizzu.

Restorani koji nude i pizzu i škrpine u očima su gastronomskih gostiju apriori  diskvalificirani. Hrvatska je tijekom  pandemije dobila nove, zahtjevnije, gastronomski i enološki educirane turiste, koji su spremni potrošiti vrlo mnogo na autentični gastronomski doživljaj, ali će u najširem luku zaobilaziti pizza-pasta-grill-calamari restorane.

Većina jadranskih ugostitelja i dalje ne razumije taj strateški pomak u ukusu i zahtjevima gostiju. Pa su zato zaista osuđeni na goste s najnižom kupovnom moći.

Problem ovogodišnje turističke sezone nije u tome što gosti malo troše. Problem ovogodišnje turističke sezone jest u tome da gosti nemaju gdje trošiti i da nemaju na što potrošiti.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.