Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Jutarnji list i Fina objavili su listu 100 hrvatskih ugostitelja s najvećim prihodima. Najjači su McDonald’s i dva hrvatska lanca restorana

batak

Jutarnji list i Financijska agencija producirali su serijal Top 500 poduzetnika, temeljen na podacima iz godišnjih financijskih izvještaja poduzeća. U tablicama koje objavljuju su podaci o ukupnim prihodima, rashodima i dobiti. U sklopu serijala objavili su i listu ugostiteljskih tvrtki.

Već iz površnog pogleda na listu jasne su dvije stvari. U Hrvatskoj kao i u svijetu trenutno apsolutno pobjeđuju lanci, naročito globalni fast food lanci. Uvjerljivo prvi na top listi po prometu je vlasnik hrvatske franšize McDonald’sa, tvrtka Georga Gavrilovića. No izuzetno su uspješni i originalni hrvatski restoranski lanci s kvalitetnijom, trendy ponudom srednje klase poput Batka ili Submarinea.

arena
Food court zagrebačkog Arena centra

Drugo što je jasno iz objavljenih podataka jest da ugostiteljstvo nije osobito profitabilan biznis, posebno za samostalne restorane koji čine većinu ove scene. Neki od njih imaju značajne promete ali imaju bitno veće relativne troškove od korporativnih lanca i restoranskih grupa.  Na šest milijardi ukupnog prihoda u 2021. godini hrvatski ugostitelji imali su neto dobit od 545 milijuna kuna, a 35 ugostitelja na listi posluje s gubitkom, neki zbog krize neki zbog neuspješnih poslovnih modela. 

Profesionalne restoranske grupe s pouzdanim investicijama i kompetentnim menadžmentom tek nastaju u Hrvatskoj. Njihove pozicije na listi Jutarnjeg i Fine pokazuju da je to uspješan model, ako se radi krajnje ozbiljno. Više visokih mjesta u samom vrhu liste zauzimaju tvrtke Igora Smole i Slavena Stojića, dvojca koji sa svojim timovima razvija Batak, Gyotaku, Leggiero, Torterie Macaron i još desetak brendova koje poznajemo iz najvećih food courtova. 

Ipak, većina tvrtki na listi upravlja jednim ili dvama restoranima, a neki poput trgovaca Decentie koji su na drugom mjestu ali restorane vode kao sekundarni ili tercijarni biznis, ili Pletera koji je državna firma, nisu relevantni za analize.

U svakom slučaju za hrvatsku je restoransku industriju zdravo da se ovakvi podaci sistematiziraju i transparentno objavljuju, kako bi se smanjile predrasude o ugostiteljima ali i mistifikacije tog bisnisa i da bi se vidjela stvarnost hrvatskog ugostiteljskog tržišta. Sve brojke i poredak prvih 100 možete vidjeti OVDJE.

10 hrvatskih restoranskih brendova s najvećim prihodima u 2021*

1. McDonald’s (Globalna hrana d.o.o.

2. Batak, Gyotaku, Torterie Macaron (Filia usluge d.o.o.)

3. Submarine burger barovi (Yellow Submarine d.o.o.)

4. KFC i Burger King (Amrest Adria d.o.o.)

5. Dubrovački restorani Nautika, Dubravka, Panorama, Gradska kavana (Nautika d.o.o.)

6. Fifty-Fifty i slični brendovi iz food courtova (Avenija d.o.o.)

7. Catering i restoran Kvatrić (Euroadria d.o.o.)

8. Marché restorani (Marche restorani d.o.o.) 

9. Leggiero kafići (Virtuoz usluge d.o.o.)

10.Macola (Most d.o.o.) 

* bez Decentie i Pletera

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.