Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

TURIZAM JE OPET USPIO Pet najboljih značajki hrvatske turističke industrije

dubrovnik-zidine-turizam-turisti-sezona

Više nema nikakve sumnje da će ovogodišnja turistička sezona biti jedna od uspješnijih. Jasno je, također, da će se Hrvatska po turističkim rezultatima uvrstiti među europske turističke šampione.Što, naravno, ne znači da je hrvatska turistička industrija u dobrom stanju: ona je, naprotiv, u nizu segmenata neprofesionalna i nerazvijena, a državna turistička politika nema nikakve precizne operativne kriterije ni strateške, razvojne koncepte. Pa ipak, hrvatski turizam veoma dobro funkcionira. Evo pet glavnih razloga za uspjeh hrvatskog turizma.


1. Geopolitika

Hrvatska je, geografski gledajući, jedna od najdostupnijih europskih destinacija. Hrvatska je blizu skoro svim svojim emitivnim zemljama. Predstavnici obitelji Lürssen, trenutno vjerojatno najvećih investitora u hrvatski turizam, na nedavnom su sastanku s premijerom Plenkovićem izričito rekli da je baš geopolitički položaj Hrvatske glavni razlog njihova ulaganja u Porto Baroš, novu veliku riječku marinu. Hrvatski geopolitički položaj dodatno jača otvaranjem Pelješkog mosta i ulaskom u Schengen, jer dolazak u Hrvatsku i promet kroz Hrvatsku više ne ovise o dobroj volji susjednih država (utoliko je prilično apsurdno i danas tvrditi da bi koridor kroz BIH bio bolje rješenje od mosta). Drugo, Hrvatska je mirna i sigurna država, u kojoj nema terorizma, što je strahovito važan argument za strane goste.

2. Priroda i povijest

Usprkos svim mogućim urbanističkim devastacijama, od divlje gradnje u srednjoj i južnoj Dalmaciji do onog gigantskog hotela na Braču, hrvatska je obala uglavnom fascinantno lijepa. More spada među čišće u Europi, povijesni istarski i dalmatinski gradovi, na čelu s Dubrovnikom, pouzdano su atraktivni i u određenom smislu autentični. Fizički izgled i ambijenti strahovito su snažan razlog za uspjeh hrvatskog turizma.

3. Klima

Koliko god da se žalimo na toplotne valove, klima na hrvatskoj obali mnogo je ugodnija nego u velikom dijelovima Španjolske, Grčke pa i Francuske. Te zemlje iz ljeta u ljeto postaju neugodno prevruće.

4. Ljudi u turističkoj industriji

Ovo je ambivalentno. S jedne strane, hrvatski je turizam na servisnoj razini pun ekscesnih tipova poput barkariola s Hvara, kuhara koji ne znaju kuhati i konobara koji mrze svoj posao. Na menadžersko investitorskoj razini, hrvatski je turizam premrežen kratkovidnim i bezobzirnim špekulantima.S druge strane, servis u hrvatskim hotelima i restoranima često može biti ljubazniji i profesionalniji nego u konkurentskim zemljama, a vlasnici i menadžeri pojedinih hotelskih kompanija ili samostalnih, manjih hotela iz godine u godinu inoviraju svoje ponude, poboljšavaju kvalitetu, ulažu u znanje i izmišljaju nove, uspješne koncepte.

5. Hrana i vino

Ankete pokazuju da većina stranih gostiju u Hrvatsku ne dolazi zbog gastronomije, što je i normalno, jer je prosjek kvalitete restoranske scene na moru i dalje veoma nizak. Međutim, oni gosti koji dokaze zbog gastronomije, sasvim sigurno nisu razočarani.Bolji dio hrvatske restoranske industrije, i to u različitim žanrovima, od San Rocca, Marine, Pergole ili Plavog podruma, preko luksuznih ribljih restorana na Kornatima, do pravog fine dininga u Pelegriniju, Nebu, Cap Aureu ili Agli Amici: taj dio hrvatske restoranske industrije pruža autentična gastronomska iskustva za umjerene, šire prihvatljive cijene. Umjerene i šire prihvatljive u europskom kontekstu. Nadalje, Hrvatska se može pohvaliti svjetski vrijednom lokalnim proizvodima (istarsko ulje, kvarnerski škampi, bijeli tartufi, oborita riba), dok su i razmjerno skupa vina strancima jeftina, s obzirom na autohtonost i rastuću kvalitetu.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.