Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Tjaša i Primož Ogrizek objasnili su nam kako će u iduće dvije godine u Hrvatskoj otvoriti čak sto gelaterija aROMA

Tjaša i Primož Ogrizek dinamični su poslovni ljudi iz Ljubljane, koji vole Hrvatsku, rado posjećuju Istru, posebno su zaljubljeni u Motovun. Ogrizeki, bivši marketingaši, u Hrvatskoj su prepoznali priliku za širenje svog sadašnjeg biznisa, proizvodnje artizanskih sladoleda aROMA. U intervjuu za Kult Plave Kamenice gospođa i gospodin Ogrizek govore kako su iz marketinga i PR-a ušli u proizvodnju zanatskog sladoleda i iznose iznimno ambiciozan plan širenja aROME u Hrvatskoj.

Možete li nam ispričati što ste sve radili prije osnivanja aROME? Što sve sadrži vaš profesionalni background?

Primož U duši sam kreativac, krajem osamdestih i početkom devedesetih godina svirao sam klavijature u bendovima, kasnije sam pokrenuo vlastitu video produkciju, koja je prerasla u advertising agenciju i zadnjih 20 godina otkrio veliku ljubav prema event managementu. To je postao moj glavni posao do trenutka kad sam shvatio da je riječ o preosjetljivom poslu u vrijeme recesije, koji u potpunosti ovisi o meni i da ako ja “slomim nogu” posla nema. Ova spoznaja bio je glavni razlog zašto smo odlučili osnovati tvrtku koja će razvijati vlastiti brend vezan uz hranu.

Tjaša Poslije završenog ekonomskog fakulteta otvorila sam agenciju za nekretnine. Taj sam posao stavila sa strane kad su stigle naše kćeri Karolina i Nastasia. Ideja o osnivanju aROMA gelato biznisa rodila se u pravo vrijeme, taman kad su devojčice bile dovoljno velike da budem spremna za nove poslovne izazove. Od početka sam preuzela organizaciju i vođenje proizvodnjih procesa, što je i danas jedan od mojih glavnih zadataka.

Što vas je motiviralo da iz marketinga pređete baš u prehrambenu industriju? 

Tijekom velike financijske krize 2008. počeli smo razmišljati koji se proizvod uvijek prodaje, i onda kad je svijet u krizi. Brzo smo shvatili da je to hrana, a pogotovo street food koji je u tom periodu dobio značajnu težinu. Brzo nam se poklopila ideja o prirodnom gelatu koji u to vrijeme na našem teritoriju gotovo da nije postojao. Zahtjevni smo gosti, posebno po pitanju hrane, pa smo sami sebi bili i najveći izazov i najveći motivatori. Gotovo dvije godine radili smo na ispitivanju tržišta, traženju vrhunskih namirnica i razvoju proizvoda i proizvodnih procesa da bi došli do rezultata, koji nas je oboje oduševio i s kojim smo bili spremni početi osvajati tržišta u regiji i šire.

Zašto baš gelato?

Uz gelato se uvijek vežu neki lijepi događaji, uspomene, nekako budi sreću u ljudima, a pogotovo u klincima. Najčešća fraza ili pitanje u vruće ljetno doba je “idemo na sladoled”. To je neki magic moment, mislimo da ta rečenica nosi toliko neke nade i sreće u jednom. Uza sve to i naše su kćeri Karolina i Nastasia velike su oboževateljice gelata, tako da odluka na kraju nije bila teška.

Zašto ste odabrali najteži format sladoleda: artizanski, prirodni gelato?

U procesu razvoja i biranja formata proizvoda nismo puno razmišljali o tome koliko će to biti teško i izazovno. Više smo energije usmjerili u ideju, htjeli smo razviti kvalitetan i prirodan proizvod, a to smo mogli postići samo na zanatski način i biranjem najboljih mogućih, potpuno prirodnih namirnica.

Počeli ste prije osam godina: kako je izgledala ondašnja vizija razvoja brenda aROMA Gelato experience?

Naša vizija, a i prvi uvjet koji smo si postavili, bila je kvaliteta proizvoda. Na početku smo odlučili da ćemo se širiti kao franšizni koncept, jer bi nam taj model omogućio otvaranje više lokacija kojima bi upravljali franšizeri, a mi bismo se u prvoj fazi mogli fokusirati na kvalitetu proizvoda i razvoj branda do najsitnijih detalja. Htjeli smo što većem broju ljudi omogućiti da si zaslade dan neodoljivo ukusnim, a prirodnim gelatom. Vizija aROME se nije puno promijenila… kvaliteta nam je prva briga, a u smo ovoj godini uz pomoć ozbiljnije dokapitalizacije firme krenuli s otvaranjima vlastitih aROMA Gelato experience butika.

Koliko ste od te vizije dosad ostvarili? 

Ponosni smo što nikad nismo pokleknuli i promjenili kvalitetu proizvoda. Iako nam je rast veliki i proizvodnja opterećena, nismo i nećemo mijenjati koncept zanatske izrade gelata. U Hrvatskoj smo uspjeli postići prepoznatljivost brenda, a prepoznatljivost je vezana uz kvalitetu i cjelokupno iskustvo gosta u našim buticima. Trenutno ih možete naći na 17 lokacija širom Hrvatske, a već u iduće dvije godine plan je broj povećati aRoma, gelato experience butika na sto. 

Kako nismo zadivili samo domaće goste nego i turiste, uspjeli smo svoju viziju o prepoznatljivosti brenda ponijeti i u svijet. Gotovo svaki dan nam se javljaju ljudi iz različitih dijelova svijeta koji su zainteresirani donijeti aROMA, gelato experience u svoju zemlju. 

Vaš gelato privukao je pažnju Netflixovih producenata?

Da, u šestoj sezoni serije Somebody Feed Phill predstavit će se i aROMA, gelato experience butik na Hvaru. Netflixovi producenti javili su nam se sami, sve što snimaju u seriji je autentično, ne najavljuju vam dolazak. Producente serije privukle su kvaliteta naših sladoleda i naša priča. Naša franšiza na Hvaru već je postala samostalna turistička atrakcija, na gelato se čeka u redu duljem od deset metara, jako smo ponosni na to. 

Koliko ste dugo i gdje učili o proizvodnji gelata?

Trajalo je otprilike dvije godine. Uz pomoć najboljih talijanskih tehnologa i gelato majstora učili smo o procesima za postizanje najbolje kvalitete gelata, što nam je i bio cilj. No “final touch” i paleta okusa plod su naše kreativnosti i puno volje i ljubavi prema gelatu. To je i naš glavni slogan, L’AMORE PER IL GELATO.

Kako nastaju ideje o okusima i kako se one realiziraju, kakav je vaš kreativno-proizvodni proces?

Ideje o novim okusima najčešće nastaju spontano, potaknu ih emocije koje nam izazivaju različite namirnice, putovanja i maštanja o novim kombinacijama. Budući da koristimo jako kvalitetne namirnice volimo dosta čiste okuse, pa se tako više igramo sa začinima ili neobičnim spojevima.

Zašto imate tako mnogo okusa?

Koncept aROMA, gelato experience je prije svega koncept iskustva. Trudimo se da naši butici dirnu gosta na više razina, da mu potaknu neke nove osjećaje i doživljaje. Jedan od tih posebnih trenutaka je biranje između puno okusa gelata, testiranje, odlučivanje o tome što će biti individualno aROMA iskustvo gosta. To je sastavni dio našeg aROMA iskustva.

aROMA je iznimno pažljivo i precizno brendirana, dobili ste i prestižni Red Dot Award za komunikacijski dizajn brenda. Koliko je brending važan za vaš uspjeh?

Brending je po našem mišljenju jako važan dio uspjeha, jer se gosti pored kvalitete proizvoda vežu i uz filozofiju i koncept brenda. Naši gosti jako brzo prepoznaju sitne dealje u buticima koji zaokružuju cijelu priču. Želimo jasno komunicirati da nismo samo proizvođači i prodavači gelata, jako nam je bitno da svaki gost dobije puno više… u svijetu gdje se svima žuri mi želimo da se vrijeme u aROMA butiku malo zaustavi, da vam se ne žuri s biranjem okusa iako je za vama dug red, da možete guštati i popričati… želimo da vam kod nas bude lijepo i ugodno… domaće.

Ove ste godine ušli u iznimno važan ciklus širenja, koji bi za dvije godine trebao dovesti do više od 100 gelateria u Hrvatskoj. Kako ste se odlučili na tako ambiciozan projekt?

Vjetar u leđa dali su nam kupci koji nas posjećuju na dosad otvorenim lokacijama. Oni nam jasno daju do znanja da bi nas htjeli vidjeti na još više različitih lokacija širom Hrvatske i po raznim destinacijama širom svijeta. Svaki dan nas pitaju kad nam dolazite u ovaj ili onaj grad. Nakon što smo koncept shopova i prodajnih jedinica doradili do najsitnijih detalja, a s dokapitalizacijom dobili i potreban kapital za brzo širenje, odlučili smo realizirati ambiciozni poslovni plan o 100 lokacija u Hrvatskoj u iduće tri godine. 

Zašto proizvodnju iz Slovenije selite u Hrvatsku?

Najviše zbog logističkih razloga. Zbog naše brze ekspanzije sadašnji proizvodni kapaciteti za iduću godinu neće biti dovoljni, pa ćemo preseljenjem proizvodnje spojiti dvije stvari bitne za naš proces: veće proizvodne kapacitete i ugodniju logističku mrežu.

Hoće li povećani opseg proizvodnje promijeniti sadašnje posve zanatske i prirodne procedure proizvodnje sladoleda? 

Mi smo se doslovno zavjetovali da ćemo koristiti najkvalitetnije prirodne namirnice i zanatski proces proizvodnje. To se neće nikada promijeniti, jer smatramo da su to dva ključna faktora stavke uspjeha.

Više o aROMA gelato experienceu možete pogledati OVDJE

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.