Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

Slučaj sira i vrhnja, drugi put: Uvođenje eura odlična je vijest za hrvatski turizam i ugostiteljstvo

Hrvate se iz dana u dan plaši masovnim poskupljenjima uslijed uvođenja eura 1. siječnja iduće godine. Osim poskupljenjima, Hrvate se plaši i navodnom nespremnošću Hrvatske da uđe u eurozonu, pa je tako jedna od frakcija SDP-a čak zatražila da se uvođenje eura odgodi za neka bolja vremena. Kunonostalgičari, pak, ne mogu prežaliti ukidanje nacionalne valute.

Atmosfera uoči uvođenja eura donekle podsjeća na paranoju koju je radikalna desnica širila uoči ulaska Hrvatske u Europsku Uniju.

Jedan od najpoznatijih, a svakako najsmješniji primjer takve paranoje jest famozni slučaj sira i vrhnja. Pojedini su “suverenistički” političari, poput Nenada Ivankovića, kampanju protiv ulaska u Europsku Uniju sasvim ozbiljno temeljili i na i tvrdnji da će Europska Unija u hrvatskim kumicama zabraniti da na placu prodaju sir i vrhnje. Zabrana  prodaje sira i vrhnja na placu bili su posvećeni i jumbo plakati svojedobno izlijepljeni po cijelom Zagrebu.

Razumijemo strah od novog. Ali, euro Hrvatskoj donosi bezbroj beneficija. Općenito govoreći, građani zaduženi u eurima više neće morati brinuti o promjeni tečaja. A kad je riječ o turizmu i ugostiteljstvu, euro nam donosi niz strateških i operativnih prednosti.

Prvo, poslovanje i investiranje postaju posve transparentni: svaki investitor – a hrvatskom turizmu drastično nedostaju velike strane investicije – sad će točno znati koliko ga što košta u određenoj fazi investicije. Drugo, ujednačavaju se cijene uvoznih vina i uvozne hrane: svatko će moći odmah vidjeti koliko zaista košta neki šampanjac ili burgundac u Francuskoj a koliko u Zagrebu. Bude li cijena u Francuskoj 30 a u Zagrebu 50 eura, takva će vina izgubiti tržište.

Isto vrijedi i za hotelske sobe i za restoranske jelovnike. Sve cijene postaju momentalno, automatski usporedive, što će naš turistički i ugostiteljski sektor natjerati na višu konkurentnost.

Nadalje, većina naših gostiju dolazi iz eurozone: Nijemci, Austrijanci, Slovenci, Talijani. Sama činjenica da sada dolaze u još poznatije okruženje, s istim novcem, čini Hrvatsku privlačnijom destinacijom. Naposljetku, uvođenjem eura nestat će one brojne piratske m, legalne ali zapravo kriminalne mjenjačnice koje su prethodnih godina otkupljivale euro za sedam ili manje kuna i tako duboko kompromitirale cijeli hrvatski turizam.

aqua-panna-sidebar
ulje-2021-naslovnica

aviation-gin

Slučaj sira i vrhnja, drugi put: Uvođenje eura odlična je vijest za hrvatski turizam i ugostiteljstvo

by Kult Plave Kamenice time to read: 2 min