Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Zašto su restorani u Zagrebu prepuni? Četiri moguća objašnjenja

tkalciceva-terase

U nedjelju oko dva pivnica Bir u Harambašićevoj ulici bila je doslovno prepuna. I na stražnjoj i na prednjoj terasi nije bilo ni jednog slobodnog mjesta, a barem desetak gostiju sjedilo je i unutra, prekrasnom vremenu usprkos. Kvartovski Bir bio je pun kao Okrugljak u najboljim vikendima. U petak navečer doslovno svi restorani u strogom centru bili su puni.

U petak za ručak Izakaya u Selskoj bila je puna dok je u subotu za ručak El Toro u Šubićevoj morao odbijati goste koji su htjeli sjediti vani i, jer su svi stolovi na terasi bili rezervirani. Torikaya je prepuna otkad se otvorila. Zagrebački restorani su između rujna i ožujka bilježili vjerojatno najveće prihode unatrag desetak godina.

Zatim se uslijed početka rata, ali i straha od inflacije, promet u većini restorana smanjio, da bi u svibnju ponovo toliko porastao, da u jačim danima nema smisla izlaziti navečer bez rezervacije; ovdje je zanimljivo primijetiti da su pojedinim skupljim restoranima srijeda i četvrtak postali jači od subote, jer dio njihovih gostiju u subotu ujutro odlazi na more.

Četiri su moguća, povezana objašnjenja za rast restoranskog prometa u svibnju. Prvo, restorani su poskupjeli manje od trgovina. Restorani su korigirali cijene početkom proljeća kad su najviše poskupjeli steakovi. Od tada se cijene uglavnom nisu mijenjale, što u vrijeme desetpostotne inflacije restorane čini dodatno privlačnima (sasvim je drugo pitanje koliko restorani trenutno zarađuju).

Drugo, u Zagreb se lagano vraćaju turisti, što je osobito vidljivo u središtu grada. Treće, restoranska je scena dinamična i zabavna. U većini se slučajeva ne može govoriti o vrhunskoj kvaliteti, ali zagrebački restorani definitivno nisu dosadni. I veliki lanci i mali restorani konstantno inoviraju menije i strukturu ponude.

I četvrto, svibanjski su vikendi prirodno visoka sezona za restorane, zbog pričesti i krizmi, kao i zbog lijepog vremena koje ljude tjera da navečer izlaze. Teško je predvidjeti hoće li se svibanjski trend odličnog restoranskog prometa protegnuti na ljeto.

To će zavisiti od broja turista koji će u srpnju i kolovozu posjetiti Zagreb (prije pandemije stranci su tijekom ljeta bili zaslužnim za više od 30 posto restoranskog prometa u centru grada), ali i od toga hoće li u zagrebačkim restoranima imati tko raditi, jer upravo traje masovna evakuacija restoranskog osoblja na more.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.