Zlato sve prodaje. Pa i hranu. Poslije rižota, steakova i pizze sa zlatnim listićima, danas smo se u to uvjerili i na primjeru kamenica. Veličanstveni pariški gastronomski supermarket Grande Epicerie drži šest vrsta kamenica. Najskuolje su irske, divlje, iz serije Collection d’Or, koje koštaju 52 eura za kilogram.
E sad, te se kamenice zovu Collection d’Or ne zbog zlata, nego zato što se radi o ručno probranim, najvećim školjkama koje se uzgajaju u posebnim uvjetima. Te su kamenice, međutim, posute malim zlatnim listićima. Prodavač nas je pokušao uvjeriti kako zlato dodatno ionizira naše nepce, pa kamenice postaju još mineralnije, što je, naravno, prilična besmislica nedostojna tako ozbiljne trgovine.
Francuski proizvođač, obitelj Boutrais koja svoje posebno selekcionirane Osetra Or franczske kamenice isporučuje posute zlatnim listićima, na svojoj web stranici pošteno piše kako je riječ o marketinškim triku, načinu da se s malo blinga posebna kategorija kvalitete istakne u trgovinama i restoranima. Ali to sve i nije bitno.
Bitno je da se trend zlatnog kiča nezaustavljivo širi rubnim luksuznim segmentima svjetske gastronomije. U restoranima u Dubaiju se već neko vrijeme serviraju kamenice školjki potpuno prekrivenih zlatom. Zlato je, kako znamo, perfektno jestivo, ali posve bezokusno i bezmirisno. No, konstsntni globalni porast kupovne moći učinio je, nažalost, zlato sve traženijom namirnicom. Nad čim se nema smisla zgražati, ali se bar pokoji put možemo nasmijati.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.