Kult plave kamenice - logotip
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Ožujsko slavi 130 godina. Pamtimo ga iz boljih vremena

ozujsko

Osamdesetih, u vremenu koje portretira serija Crno bijeli svijet, svi klinci pili su goleme količine Ožujskog piva. Zbog tri razloga. Prvo, bilo je baš svugdje dostupno. Drugo, bilo je jako jeftino; u ono vrijeme nije bilo piva jeftinijeg od Ožujskog jer nije bilo supermarket brendova koji bi se prodavali po diskontnim cijenama. I treće, nije bilo konkurencije. 

Početkom osamdesetih u svim zagrebačkim dućanima mogla su se kupiti samo dva piva: Ožujsko i Karlovačko. Ožujsko je uvijek bilo bar malo bolje od Karlovačkog. U boljim trgovinama mogli su se kupiti još Tuborg , Laško sa zelenom etiketom i Union s crvenom etiketom.

U najambicioznijim dućanima prodavali su Unionov Pils s bijelom etiketom,bitno skuplji od Ožujskog, Unionov Premium u boci od tri decilitra koji je podsjećao na Stellu, i Laško u narančastim limenkama s kozorogom koje smo najviše voljeli jer je najbolje pjenilo.

Laški golding s ljubičastom etiketom, uvjerljivo najbolje pivo bivše Jugoslavije, mogao se nabaviti u tek nekoliko jako ambicioznih dućana. I to je bilo sve. U takvoj konkurenciji bez ikakve stvarne konkurencije, Ožujsko se nije činilo toliko grozno kao što izgleda danas.

Krajem osamdesetih, uslijed privredne reforme zadnjeg jugoslavenskog premijera Ante Markovića, trgovine su se napunile uvoznom robom. U lokalnom ste minimarketu mogli birati između Dortmundera, Fostera, Guinnessa ili Skolla, tako da smo zaboravili  na Ožujsko.

Ožujskom smo se povremeno vraćali početkom devedesetih, kad se zbog ratnih nestašica izbor stranih piva drastično smanjio. Ožujsko je u devedesetima bilo možda najgore u svojoj novijoj povijesti. Imalo je grozno prljavi aftertaste po plijesni iz neodržavane smočnice . Kasnije, zahvaljujući stranim investicijama u Zagrebačku pivovaru, Ožujsko je postalo relativno čisto, ali je izgubilo okus. Takvo je i danas; doima se kao da se proizvodi od vode i nekakvog instant praška za pivo. Ali, vlasnicima Zagrebačke pivovare to

ionako nije važno.  Oni ne prodaju pivo nego “druženje”, navijanje  i navodno masovno popularni lifestyle. Ožujsko već dugo nije pivo nego marketinško-socijalni projekt.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.