Mlado maslinovo ulje sasvim je posebna gastronomska atrakcija. Ono je mirisnije, intenzivnije i vibrantnije od najfinijih ulja koja možete probati u godini iza berbe. U ovo godišnje doba, usred berbe maslina ne postoji mnogošto uzbudljivije od mladog ulja.
Utoliko je šteta da vrlo malo restorana drži novo ulje; novo bi ulje trebalo postati jednako obavezni sezonski sastojak kao, recimo, divlje šparoge u proljeće, buče u jesen i dobre sorte rajčica u ljeto. Vodnjanska obitelj Chiavalon razumijela je jedinstvenu privlačnost i sezonsku vrijednost novog ulja, pa je prije dosta godina brendirala Mlado.
Mlado iz ovogodišnje berbe sinoć je predstavljeno u Zagrebu, u bivšem Vivatovom vinskom baru u Martićevoj ulici (bivšem zato što je taj lijepo uređeni prostor zatvoren još od potresa pa sada služi samo za posebne prigode). Novo Mlado prešano je prije desetak dana, od rosignole, buže i malo leccina. Blaže je i zaokruženije nego ranijih godina jer u cuveeu nema gorke i pikantne bjelice, ali je očaravajuće mirisno i svježe.
Dolazak prvih novih maslinovih ulja trebalo bi zapravo pretvoriti u regionalni i nacionalni gastronomsko-ugostiteljski spektakl, a restorani s ozbiljnim gastronomskim ambicijama zaista bi ovih dana trebali držati na stolovima nova ulja.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.