Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Može li se vino prodavati prvenstveno kao medij? Ova australska vinarija briljantno je dokazala da može

19-crimes-g

Osamnaest milijuna boca. Najprodavanije supermarket vino u Velikoj Britaniji. Reklo bi se da je australska vinarija Treasury Wine Estates  pronašla savršeni omjer kvalitete i cijene i najboljeg distributera. Ali ne. Razlozi ovakvog komercijalnog uspjeha nisu u strukturi ni aromatici vina, korektnoj cijeni ni bilo kojem od običajenih prozaičnih faktora za koje mislimo da prodaju vina. Upravo o tome i jest ova priča.

19-crimes-boce

19 Crimes jest vino (prosječan australski cabernet sauvignon, presladak ako se pita Decanterova kritičara Andrewa Jefforda) ali je prije svega multimedijalni projekt u kojemu je vino jedan od medija, tekuća oda australskoj povijesti. 

19-crimes-web

U tekstu kojim je skrenuo pažnju na ovaj fenomen, Jefford postavlja važno pitanje. Zašto se više vina ne prodaje kroz velike priče, kad iza mnogih vina zaista stoje velike priče? Naprotiv, u Europi gotovo da je pravilo da što je vino bolje, prezentira se dosadnije i konzervativnije. “Priče bi se trebale kačiti na vina kao dagnje na špage,” piše Jefford.  

Kao što mu ime govori, 19 Crimes inspiriran je zločinima. Za vrijeme industrijske revolucije, od 1788. do početka 19. stoljeća, engleski kazneni zakon poznavao je institut Kazne transportom. Osuđenike su ukrcavali na brodove i slali preko oceana na doživotan težak rad. Zatvori su bili prepuni, sitni kriminal u porastu.

Nakon Revolucije 1776. osuđenike više nisu mogli slati u Ameriku pa su ih se rješavali ukrcavajući ih na brodove za Australiju. Mnogi nisu preživjeli putovanje. Ali one žilavije čekao je novi svijet. Kriminalci kojih se Kruna rješavala, osnivali su nove kolonije, civilizirali divljinu i od svojih uništenih života gradili nove biografije, korak po korak. Vino 19 Crimes posveta je njima i specifičnoj kulturi koju su utemeljili u Australiji.

Vino ima 19 različitih etiketa, svaka je portret jednog osuđenika. Ako na web stranici vinarije otvorite poglavlje The Gang, vidjet ćete njihova imena i opora lica, danas iščezle fizionomije naših predaka, riječi koje su zapisali i različite, uglavnom minorne zločine zbog kojih su izgnani u drugi svijet.

Zahvaljujući AR tehnologiji, John Boyle O’Reilly, Michael Harrington, Jane Castings, Cornelius Dwyer Kane i petnaest drugih likova na etiketama mogu oživjeti i sami vam ispričati svoju priču. Želite li nešto više od razgovora s bocom, u svaki čep ugraviran je zločin zbog kojega je pojedini osuđenih poslan u Australiju: sitne krađe, preljub, trgovina ukradenom robom, jedan je osuđen jer se “pretvarao da je Egipćanin”. Ispod slike svakog čepa na web stranici 19 Crimes jedna je zanimljivost koja dopunjava sliku o jednoj kompliciranoj fazi engleske povijesti, a možda nešto govori i o današnjem odnosu naših društava prema nasilju i kriminalu.

Ako vam se sve ovo čini samo kao prenabrijani marketing za prosječno komercijalno vino, ne zaboravite da je 19 Crimes po prodaji deklasirao Casillero del Diablo i Yellow Tail, mjerila uspješnih supermarket vina. Ljudi imaju vrlo različite ukuse za vina, ali svi vole priče. Zamislite kakve bi se sve priče mogle ispričati o najboljim, povijesnim francuskim, talijanskim i španjolskim vinima, i kakva bi moćna platforma vina mogla biti za priče o Istri, Dalmaciji i Slavoniji. 

I još jedan zanimljiv, zapravo ključan detalj o ovom načinu prodaje vina (osim činjenice da Treasury Wine Estates surađuje i sa Snoop Doggom na njegovom vinu Cali Rose). Tehnologija proširene stvarnosti i aplikacija koju korisnici moraju skinuti da bi vidjeli kako etikete 19 Crimes vina oživljavaju, vinariji je omogućila da o svojim kupcima dozna gotovo sve što ih je zanimalo. Pa su tako shvatili da su cijeli projekt postavili na krivoj premisi. Aplikaciju su napravili kako bi svoja vina približili mladim kupcima. Zapravo, njihova glavna publika su sredovječne žene, mame koje 19 Crimes kupuju i nose svojim sinovima i kćerima milenijalcima.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.