Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Pitanje za hrvatske mesare: Zašto 99 posto mesa u mesnicama i supermarketima izgleda kao da ga je obradio Fred Kremenko?

meso-domace

Danas smo za nedjeljni ručak imali velike bečke odreske. Šnicli su bili skoro savršeno pohani, hrskavi, s malim mjehurićima. Sama teletina bila je, međutim, mjestimično opterećena žlicicama, što se u klasičnom bečkom baš ne bi smjelo dogoditi. No, nedjeljnji je wienerschnitzel bio, srećom, tek minijaturni primjer jednog od strukturalnih problema hrvatske mesne industrije.

Hrvatski mesari potrošačima redovito isporučuju neobrađeno meso. Teleći su kotleti redovito puni elastina, kolagena i viška masnoće, pa se oko njih prije termičke obrade morate truditi kao da čistite oboritu ribu. Biftek, s prosječnim cijenim od 200 do 220 kuna za kilogram, baš se uvijek prodaje s nejestivom srebrnom opnom koju će vaš mesar ukloniti tek ako to izričito tražite.

Kad je riječ o manje skupim komadima mesa, kod kuće ih možete učiniti zaista užitnim jedino ako ste završili napredni mesarski tečaj. Steakovi koji se komadno prodaju u supermarketima uglavnom su polujestivo žilavi.

Hrvatska mesna industrija mogla bi biti jedna od najuspješnijih u zemlji. Hrvatska goveda ili strana goveda dohranjena u Hrvatskoj, uspješno se prodaju na mnogim svjetskim tržištima, od Libanona do Italije. Hrvatska načelno ima dobre uvjete za što prirodniji uzgoj stoke.

Međutim, hrvatska medna industrija pada na konfekcioniranju mesa. Meso u hrvatskim mesnicama jednako je primitivno obrađeno kao prije tridesetak godina,  Ono nije jeftino, a za krajnjeg je potrošača tek poluupotrebljivo.

Hrvatske mesnice valjda su jedini segment domaće prehrambene industrije koji u ovom stoljeću nije napredovao ni za milimetar. I kad se hrvatski stočari i mesari žale na teško stanje u svom biznisu, prvo bi morali razmisliti o tome što isporučuju krajnjim potrošačima.

Pravo je čudo da se tako nepažljivo, amaterski i neprivlačno obrađeni i prezentirani proizvodi uopće uspijevaju prodati. Hrvatska industrija svježeg mesa zaostala je u vremenu Freda Kremenka. Ako nastavi gubiti tržište, to će biti i zato što se nije kadra promijeniti i kupcima ponuditi bolje obrađeno, kvalitetnije i privlačnije prezentirano meso.

Zaista je skandalozno da svi mesari u Hrvatskoj misle da smiju prodavati čak i biftek sa srebrnom opnom i vanjskim nakupinama tvrde, netopive masnoće. A neki se mesari vrijeđaju i gunđaju kad se usudite tražiti da vam očiste biftek.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.