Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Legendarni Aubert de Villaine povlači se iz Domaine de la Romanée-Conti. Le Figarou je dao oproštajni intervju

aubert-de-villaine

Aubert de Villaine vrlo rijetko daje intervjue. Ali neki povodi su jači od drugih. Legendarni direktor i suvlasnik Domaine de la Romanée-Conti povlači se s vodeće pozicije u najprestižnijoj burgundskoj vinariji, koju će odsad voditi njegov nećak Bertrand de Villaine i Perrine Fenal. U oproštajnom intervjuu Le Figarou, De Villaine je u svom prepoznatljivom rezerviranom stilu govorio o suočavanju s vremenom i trendovima, tržištu, klimatskim promjenama i pristupu koji njegova vina svrstava među najvrjednija na svijetu.  

“U prvim danima i dalje ću biti prisutan u vinariji, ali moramo dati svima priliku da preuzmu svoje odgovornosti,” rekao je De Villaine na početku intervjua, “Radit ću što su radili i moji prethodnici kad sam ja počinjao, nadajući se da sam bio dorastao povijesti ove vinarije.”  De Villaine misli da u Romanée-Conti nije donio ništa osobito novo, ali da jest pridonio kontinuitetu specifične vizije vinarije.  

“Tehnološki napredak u nekim mi je slučajevima olakšao posao, ali stvar je u detaljima, oni čine razliku između dobrog i izvrsnog vina,” kaže De Villaine, “Romanée-Conti se mora preispitivati kao i svaka vinarija da bi očuvala kvalitetu u svakoj svojoj gesti. Smatrati sebe boljima od drugih bio bi početak kraja”.

U intervjuu je naglasio važnost nekih izbora, poput odluke o korištenju konja u obradi vinograda (“Vidjeti konja koji ujutro radi u vinogradu sa suncem u grivi ljepota je koja može samo poboljšati vinovu lozu”) emocija koje osjeća pri kušanju vina, na primjer Grands Échézeaux iz 1962. “vina zahvaljujući kojem sam osjetio što je savršenstvo.”

romanee-conti-vinogradi

Prema de Villaineovu uvjerenju, posao enologa je da tumači ono što priroda može dati, iz godine u godinu. No, sljedeća se generacija, upozorava, prije svega mora suočiti s ekonomskim aspektom posla. “Burgundija je tkivo sazdano od obiteljskih posjeda, država nam mora dati sredstva da to očuvamo, da prenesemo obiteljsko vlasništvo na imanjima. Prava vrijednost vinskog imanja, koje je posao kao i svaki drugi, ovisi o njegovim rezultatima a ne ekstravagantnoj cijeni koju zemlja postiže u vremenima kad špekulacije nadvladaju razum“.

Postoji rizik da nove generacije neće moći podnijeti ekonomski teret obiteljskog nasljedstva. To bi, smatra De Villaine, dovelo do moguće navale francuskih i stranih ulagača i opasnosti od postupnog nestajanja tradicije obiteljskog vlasništva u Burgundiji. Podjednako važnom smatra filozofiju proizvodnje.”Ovdje u Burgundiji moglo bi se učiniti mnogo toga da se posao olakša, ali to ne želimo činiti nauštrb autentičnosti i kvalitete vina.” 

romanee-conti

“Po mom mišljenju, Burgundija je danas uspješna jer odbija sve što olakšava posao: ostajemo vjerni svom načinu rada zbog kojega su naša vina izuzetno prepoznatljiva.” Identitet burgundskih vina De Villaine definira kao “kombinaciju klime i terroira, mnoštva uvjeta i tehničkih izbora koje je donio čovjek, a koji omogućuju ogromnu raznolikost”.

Velik dio tog uspjeha pripisuje i odvažnosti proizvođača da odbace određenu vrstu klasifikacije. “Uspjeli smo se obraniti od iskušenja da popustimo bordoškom modelu. Snaga Burgundije leži upravo u ovoj raznolikosti. Prije nekog vremena pronašao sam forume objavljene u Revue des Vins de France, na kojima je tadašnji ministar poljoprivrede s obzirom na glasovitost Romanée-Contija predložio da se taj naziv koristi za šire područje,” priča De Villaine.  

Intervju je zaključio razmišljanjem o astronomskim cijenama koja vina Domaine de la Romanée-Conti postižu na sekundarnom tržištu: “Naša misija i dalje je praviti izvrsna vina. Distribuciju nastojimo kontrolirati što je više moguće, numeriranjem sanduka i boca, uz praćenje krajnjeg potrošača kako bismo ograničili špekulacije, i to činimo u većini slučajeva. Ali na sekundarnom tržištu uvijek se može dogoditi neki ekscentričan slučaj. Srećom, broj naših boca koje zapravo idu na špekulativno tržište ostaje minimalan.”

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.