Najgore što se restoranu, poslovno govoreći, može dogoditi jest da gosti koji su rezervirali stol ne dođu a da ne otkažu rezervaciju. Prema pisanju Financial Timesa, takva je praksa u postpandemijskoj Engleskoj postala prilično masovna.
“Ljudi istodobno rezerviraju u više restorana, i onda se u zadnji čas odlučuju gdje će zapravo ručati ili večerati, pa ostalim restoranima gdje su rezervirali ostaju prazni stolovi,” kaže jedan od sugovornika Financial Timesa.
Restorani u svijetu već se dugo bore s no show ponašanjem neodgovornih gostiju. Njujorška Masa prije više od deset godina uvela je kauciju od 250 dolara po osobi. U Nomi morate platiti večeru u trenutku rezervacije stola, dok piće plaćate u restoranu.
U Londonu i Parizu sve do pandemije vrijedila je starinska praksa povjerenja između gosta i restorana, tako da ni u Ledoyenu, ni u L’Arpegeu (koji je bitno skuplji od Nome) kao ni u jednom londonskom restoranu nikad nismo morali ostaviti broj kartice kao osiguranje.
U postpandemijskom razdoblju kad su restorani financijski iznimno osjetljivi a gosti često nekontrolirani, odnos povjerenja očito je teško narušen, pa će i engleski i francuski restorani vjerojatno masovno uvoditi kaucije.
U Hrvatskoj, osobito izvan popularnih jadranskih destinacija, sustav rezerviranja nikad se nije shvaćao osobito ozbiljno. Znalo se da se subotom mora rezervirati ručak u Carpacciu; zna se da bi se trebale rezervirati večere u fine dining restoranima, ili nedjeljni ručkovi u lokalima poput Špilje i Gabreka, no sve je drugo bilo prilično relaksirano. Ako ne možemo dobiti mjesto ovdje, idemo negdje drugdje.
U Zagrebu su poslije pandemije restorani vrlo dobro popunjeni, a katkad i prepuni. Stoga rezervacije postaju esencijalne. No, Zagrepčani se vrlo često ne pojavljuju u restoranima u kojima su rezervirali stolove i ne zovu restoran da bi otkazali rezervaciju.
Što restoranima zaista stvara ozbiljne financijske probleme: restoran gubi novac jer odbija nove rezervacije kako bi čuvao stolove za goste koji na kraju neće doći. Mislimo, stoga, kako je krajnje vrijeme da i hrvatski restorani počinu razmišljati o kauciji za rezervacije. Nema nikakvog razloga da restoranska industrija tolerira neodgovorne goste.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.