« McDonald’s reklamira svoj Happy Meal kroz igračku koja je unutra. U reklami nema burgera, pomfrita i slatkiša ali što mislite što će dijete jesti kad ga odvedete u McDonald’s po Happy Meal?” pita Biljana Borzan, europarlamentarka Socijaldemokratske partije. Gospođa Borzan jučer je za Hinu interpretirala rezultate velikog istraživanja koje je provela krovna europska organizacija za zaštitu potrošača BEUC.
Istraživanje je pokazalo da se veliki proizvođači nezdrave hrane i pića masovno obraćaju djeci putem interneta i televizijskih emisija koje naizgled nisu za djecu (jer je reklamiranje nezdrave hrane i pića u dječjim emisijama zabranjeno Kodeksom EU o reklamiranju). Europarlamentarka Borzan kaže kako je BEUC-ovo istraživanje pokazalo da se pravila iz Kodeksa o reklamiranju masovno zaobilaze, i da veliki proizvođači nezdrave hrane sve češće targetiraju djecu mlađu od 13 godina kroz internet, igre, aplikacije i preko influencera.
Kad je riječ o oglašavanju na televiziji, Kodeks Europske Unije o reklamiranju traži da se u dječjim emisijama ne oglašavaju prehrambeni proizvodi štetni po kriterijima količine šećera, masnoće i soli. “Međutim,” upozorava Biljana Borzan, “djeca gledaju emisije poput Voicea koje su prepune oglasa za nezdravu hranu namijenjenih djeci.”
Istraživanje BEUC-a pokazuje da se u Francuskoj u čak 88 posto svih reklama za prehrambene proizvode za djecu ustvari reklamira izrazito nezdrava hrana. U Španjolskoj je taj postotak još malo veći. Nadalje, na Tik Toku, platformi koja okuplja vrlo mladu publiku, 25 posto svih oglasa odnosi se na hranu i piće.
Kao negativan primjer oglašavanja u gamingu gospođa Borzan navela je Fortnite, čiji je glavni sponzor Pringles, pa je igra prepuna reklama za čips. Kodeks EU o reklamiranju ne pokriva takve primjere.
Biljana Borzan založila se za oštriji pristup reklamiranju junk fooda za djecu; SDP-ova zastupnica u Europarlamentu smatra da je masovno reklamiranje nezdrave hrane i pića namijenjenih djeci izravno odgovorno za činjenicu da su djeca u Hrvatskoj, kao i u većem dijelu Europe, iz godine u godinu sve deblja.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.