Obnova Titova broda Galeb približava se završnoj fazi. Novi list izvješćuje da su radovi na čeličnoj konstrukciji broda pri kraju, a da su poslovi oko drvenih dijelova i restauracije namještaja u punom zamahu. Riječki gradonačelnik Marko Filipović izjavio je kako očekuje da se obnovljeni Galeb idućeg ljeta usidri na riječkim molovima.
Ovdje uopće ne želimo ulaziti u raspravu o povijesnoj ulozi, grijehovima i zaslugama Josipa Broza Tita. Ovaj portal definitivno nije mjesto za tu vrstu diskusija. Pitanje koje obnova Galeba zapravo postavlja sasvim je drukčije naravi . Ono glasi: Je li obnova Galeba najbesmislenija turistička investicija u Hrvatskoj.
Obnova Galeba košta oko 58 milijuna kuna. Velik dio, oko pola tog iznosa, dolazi iz Europske Unije. Osim što će funkcionirati kao muzej, Titov bi brod trebao imati restoran i druge ugostiteljske sadržaje, a spominje se i mogućnost organiziranja raznih festivala.
E sada, za koga je potrošeno šezdesetak milijuna kuna? Tko će posjećivati Galeb i zašto bi bilo tko želio posjetiti Galeb? Tito je bio iznimno popularan prije više od 40 godina. Međutim, Tito nije preživio smrt; nije postao internacionalna ikona poput Che Guevare.
Tito je danas međunarodno uglavnom anoniman, osim u pojedinim zemljama Trećeg svijeta gdje i dalje postoje avenije s njegovim imenom. Golema većina njemačkih, austrijskih, čeških ili engleskih turista vjerojatno više nema pojma tko je bio Tito.
I zašto bi oni išli posjećivati neki stari, ne baš spektakularni brod pun memorabilija starog gospodina o kojem nemaju pojma, i koji u mnogočemu, osobito kad je riječ o međunarodnom kontekstu, naprosto nije nadrastao svoje vrijeme.
Iduće pitanje koje se logično postavlja glasi; zašto je Rijeka bez istraživanja tržišta o isplativosti obnove Galeba, potrošila više od 58 milijuna kuna na Titov brod? Zato, bojimo se, što su ljudi koji definiraju riječku turističku ponudu, beskrajno netalentirani za turizam.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.