Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Ova je sezona potvrdila da je Hrvatska nužno turistička zemlja, baš kao što je Saudijska Arabija nužno naftna zemlja

restorani-turizam

Sjećate se prvog lockdowna, njegovih neposrednih ekonomskih posljedica, velikog pada BDP-a i problematičnog turističkog ljeta 2020. godine? Pola hrvatske političke javnosti tvrdilo je kako je pandemija pokazala da je naše gospodarstvo u smrtnoj opasnosti zbog pretjerane oslonjenosti na turizam, i kako se Hrvatska mora hitno reindustrijalizirati.

Ove godine Hrvatska očekuje rast BDP-a od solidnih godišnjih sedam posto i gigantskih kvartalnih 18 posto u drugom tromjesečju. Hotelijeri su uglavnom sretni i zadovoljni prihodima, sve industrije vezane uz turizam odlično posluju, nezaposlenost je niska, a autoceste bilježe rekordne prihode.

I to sve u sezoni koja je opet strateški obilježena koronom i u kojoj turistička scena još živi bez pravog Dubrovnika i bez Zagreba, a ni Splitu ne ide najbolje. Što se dogodilo? Ništa neočekivano.

Turizam se vratio u velikom stilu i s velikim novcem, naprosto zato što je Hrvatska zbog prirodne superiornosti svoje obale i zbog iznimno povoljnog geopolitičkog položaja esencijalno turistička zemlja i turistička ekonomija.

Naravno da je fenomenalno to što imamo Rimca i Infobip, i da bi svi razumni ljudi željeli desetke tvrtki poput Infobipa i Rimčeva automobilskog laboratorija. No, govoriti o bilo kakvoj masovnoj reindustrijalizaciji Hrvatske i o prebacivanju težišta hrvatske ekonomije s turizma na bilo koji drugi sektor, naprosto je glupo.

Hrvatska leži na turizmu, baš kao što Saudijska Arabija leži na nafti (s tim da će nafta s vremenom postajati globalno manje važna a turizam neće, sve dok ljudi žele putovati). Dok god Hrvatska leži na turizmu, bilo bi samoubilački tražiti drugi glavni sektor hrvatske ekonomije.

Naprotiv, cijela se Hrvatska mora fokusirati na unapređivanje turizma, jer je sadašnja hrvatska turistička industrija, usprkos odličnim rezultatima zapravo nemoderna, drugorazredna, i dubinski nerazvijena.

Kad hrvatska turistička industrija, od hotela do gastronomije, dosegne razinu zaista ozbiljnih destinacija poput Tajlanda ili Baskije, to bi se odrazilo i na druge sektore, i ova bi zemlja mogla postati umjereno bogata.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.