Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Prodaja luksuznih vina jahtama postala je jedan od strateških biznisa hrvatskih vinskih distributera

riva-jahte

Prodaja vina jahtama odvija se već dugo, ali je kulminirala lani. Prošlog je ljeta hrvatski Jadran posjetilo najviše velikih jahti ikad, a njihovi putnici žele piti jako dobra vina.

Pa je tako jedna zagrebačka distributerska tvrtka ostala bez Roedererova Cristala. Osim Cristala, Perignona i Kruga, tražili su se i klasični bordeauxi, po svjetskim cijenama koje za Latour i Lafite iznose od tisuću eura po boci na više zavisno o berbi (lošije se berbe mogu dobiti za bitno manje novca).

Ove je godine biznis s opskrbom jahti eksplodirao. Nautička je sezona ponovo fenomenalna. Službeni izvori govore o 225 posto većem nautičkom prometu u pojedinim dalmatinskim županijama. Pa je i potražanja za vinom i hranom za jahte dodatno porasla.

Jedan dalmatinski vinski distributer ovih nam je dana rekao kako prodaja vina jahtama čini značajan dio njegova ljetnog prometa, koji u ovom trenutku premašuje srpanj 2019. godine.

“Jahtaši najviše kupuju šampanjce, skupa bijela vina i rosee. Po mom iskustvu, potražnja za velikim crnim vinima značajno je manja. Uglavnom se traže prepoznatljivi svjetski brendovi i apelacije. Dakle, veliki šampanjci, zatim Corton Charlemange, Puligny Montrachet, Chevaler Montrachet, Chassagne Montrachet, Mersault…Važno je da jahtašima date nekoliko opcija. Ako, dakle, trenutno nemate Coroton Charlemagne, ponudite opciju B i opciju C iz Burgu dije da ljudi mogu odmah naručiti, jer im vino, naravno, treba što prije. Jahtaši uglavnom kupuju svjetska a puno manje j domaća vina. Od domaćih vina traže ona koja su već probali u nekom restoranu,” kaže naš sugovornik iz Dalmacije.

Posao s vinima za jahte odvija se vrlo jednostavno. Agencije koje su se specijalziriale za opskbu jahti (jednu takvu vodi poznati chef Teo Ivanišević) nazovu distributere vina i traže da im osiguraju određene količine određenih brendova ili vina iz specifičnih apelacija.

Čim dsitributer isporuči vina dobiva novac, što zapravo, znači da se distributerima kad je riječ i o cash flowu, trentuno više isplati raditi s jahtama nego s restoranima.

Osim preko agencija, pojedini jahtaši kupuju vino izravno preko web shopova, koji su tijekom pandemije ionako postali iznimno važni kanali prodaje za sve distributere.

Vina za jahte postaju veliki, strateški biznis za trgovce vinima u Hrvatskoj. Oni koji su lani ili ove godine uletjeli u taj segment vinskog posla, u kojem se barata sa znatno skupljim etiketama nego u maloprodaji, sasvim će sigurno odlično zarađivati i idućeg ljeta.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.