Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

TED LELEKAS, AMBASADOR MOET HENNESSYJA I šampanjci i konjak ove se godine ponovno fenomenalno prodaju

lelekas-g

Grčki vinski novinar Ted Lelekas čovjek je impresivne poslovne biografije. Lelekas je bio potpredsjednik Međunarodne federacije vinskih novinara od 2015. do 2018. godine, proglašen je najutjecajnijim grčkim vinskim novinarom, redovito sudi na nekim značajnim svjetskim i lokalnim vinskim natjecanjima, sudjelovao je u osnivanju najveće grčke e-trgovine za prodaju vina i jakih pića, a već dulje vrijeme radi kao ambasador Moët Hennessya za srednju i južnu Europu.

Gospodin Lelekas redovito posjećuje Hrvatsku. Upoznali smo se tijekom promocije Moët Icea na Malom Lošinju, pa smo sjedili za istim stolom na famoznoj Krugovoj večeri u Noelu, da bi se ponovno vidjeli prije par tjedana u Okrugljaku. Ted Lelekas boravio je u Zagrebu da bi promovirao LVMH-ovu ultrapremium tekilu Volcan de Mi Tierra. S Moëtovim smo ambasadorom razgovarali o posljedicama korone na industriju šampanjaca, vina i jakih pića, i o oporavku tržišta u 2021. godini.

Kako je globalna kompanija poput LVMH-a podnijela pandemiju? Što se lani dešavalo s prodajom šampanjca, vina, konjaka i whiskyja?

Nije bilo gadno kao što se moglo činiti na prvi pogled. Jasno je da smo izgubili goleme segmente tržišta jer nisu radili restorani, hoteli i klubovi. I to jest nenadoknadivo. No naša je korporacija dovoljno velika da to može podnijeti.

S druge strane, strahovito je porasla prodaja preko interneta. U Americi smo zabilježili baš nevjerojatan rast web prodaje. Ljudi nisu izlazili ali su puno više pili kod kuće, pa smo u nekim dijelovima svijeta internetskom prodajom, ali i prodajom u fizičkim trgovinama, barem djelomično kompenzirali gubitke iz restorana i klubova.

Pandemija je među ostalim potvrdila snagu naših brendova. Pokazalo se da su potrošači u cijelom svijetu lojalni našim pićima, pa su ih umjesto vani počeli masovno konzumirati kod kuće. Osim toga, eksplozija e-prodaje tijekom pandemije vjerojatno je proširila krug naših kupaca, jer su naši šampanjci, konjaci i whisky putem povećane kućne potrošnje došli i do većeg broja ljudi koji prije nisu kupovali naše brendove.

Osim što ste izgubili restorane, hotele i klubove, u prvih osam mjeseci korone izgubili ste i golemo kinesko tržište. Kako to nadoknaditi?

To je točno. Lani smo izgubili Kinu, koja nam zaista jest jedno od strateških tržišta. No, i tu ima dobrih vijesti. Kinesko se tržište u prvoj polovici ove godine vratilo u najvećem stilu. Kina sada uvozi količine šampanjca i konjaka kakve dosad nismo zabilježili. Kinezi se očigledno žele opustiti poslije epidemije, tako da sada s Kinom poslujemo bolje nego prije korone. Slično je i na još nekim azijskim tržištima i u Americi. 

Kakva je situacija u Europi s obzirom na to da Europa i ove godine živi između nekoliko krugova lockdowna, a da se prije korone jako puno Moëtovih šampanjaca, i to u velikim formatima, prodavalo u europskim clubbing destinacijama.

Europska su se tržišta također oporavila. Na Mykonosu se već tjednima otvaraju stotine i stotine magnuma šampanjca. Mykonos radi jednako ili bolje nego prije pandemije. Slično vrijedi i za brojna druga clubbing ljetovališta. Osim toga, i u Europi je došlo do značajnog porasta e-trgovine, tako da smo jako optimistični kad je riječ o prodaji na europskim tržištima u 2020. godini.

Je li točno da je neke vaše šampanjce u ovom trenutku teško nabaviti zbog velike potražnje? Mislimo na Ruinart i Veuve Clicquot.

S Ruinartom stalno imamo taj problem, jer je Ruinart mala, iznimno cijenjena kuća čijih šampanjaca jednostavno nikad nema dovoljno. Činjenica je i da je znatno porasla potražnja za Veuve Clicquotom.

Često dolazite u Hrvatsku. Zašto je Hrvatska važna za Moët Hennessy?

Vjerujemo u hrvatsko tržište. Vaša je obala toliko lijepa da će uvijek privlačiti vrlo mnogo turista. Drugo, kultura vina u Hrvatskoj neobično je visoka. Mi stranci to vidimo možda bolje nego vinski profesionalci u Hrvatskoj. Primjerice, jučer se u onom talijanskom restoranu u centru, mislim da se zove Boban, točio Veuve Clicquot Grande Dame na čaše. Takvo što znak je najviše moguće vinske kulture, jer se tako luksuzni šampanjac malogdje izvan Francuske može dobiti na čaše. U Esplanadinom Bistrou na čaše toče Ruinart. Sve su to simboli visoke vinske kulture. Vaši sommelieri znaju kako prezentirati i prodavati vrhunska svjetska vina, a gospodin Mohor, Moët Hennessyev zastupnik za Hrvatsku, zaista odrađuje sjajan posao. Ukratko, Hrvatska je za nas dugoročno, strateški važno tržište za koje smo sigurni da će rasti iz godine u godinu.

Ovom ste prigodom došli u Zagreb promovirati Moëtovu tekilu. Zašto je Volcan važan za LVMH?

Tržište tekile kontinuirano raste. Tekila je idealno piće za koktele. Vjerujemo da će se tekila uskoro na globalnoj razini približiti popularnosti gina. Volcan je ultrapremium tekila koja je već dobila mnogo međunarodnih nagrada, i s kojom sada želimo upoznati hrvatsko tržište. Uz bazičnu verziju želio bih skrenuti pažnju na Cristalino. Cristalino je odležana tekila koja nije zlatna već je posve bijela. S Cristalinom smo pokušali napraviti tekilu odležanu u hrastu koja nije poprimila nikakve okuse drva ni preuzela tanine iz drva, nego drvo služi samo kao medij za mikro-oksigenaciju. 

volcan-1

Kako su vaši whiskyji Ardbeg i Glenmorangie podnijeli epidemiju, kako se oporavljaju?

Već dulje živimo u razdoblju velikog rasta potražnje za malt whiskyjima. Lani smo maltove prodavali putem e-trgovina, a danas se masovno vraćaju u barove i restorane. I sami znate da su mnogi ugledni proizvođači maltova počeli puštati edicije bez deklarirane starosti jer ne mogu čekati da whisky dozrijeva petnaest ili šesnaest godina. Potražnja je naprosto prevelika. Ardbeg je također napravio nekoliko posebnih whiskyja bez oznake starosti, koji se od klasičnih Ardbega razlikuju i po nešto manjem tijelu i manjoj zadimljenosti. Ardbeg je poznat kao jedan od najzadimljenijih maltova u Škotskoj, a s novijim maltovima želimo proširiti krug potrošača i na sve ljubitelje whiskyja koji nisu fanovi snažne zadimljenosti. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.