Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Hrvoje Zirojević postao je maneken kaštelanske Pušnice Bek. Sve više hrvatskih chefova radi za prehrambenu indsutriju

chefovi-ambasadori

Danas smo su susjedskom Sparu u Banjavčićevoj ulici kupili zaista izvrsne dimljene dagnje kaštelanske manufatkure Pušnica Bek (losos im baš nije dobar). Otvarajući kutijicu, naišli smo na mikroknjižicu s receptima velikog dalmatinskog chefa Hrvoja Ziroejvića koji sadrže proizvode Pušnice Bek.

Nekoliko dana ranije, PR agencija koja zastupa pekarnice Dubravica poslala nam je obavijest da je Matija Bregeš, bivši Boškinčev i budući Baltazarov chef, izradio desetak recepata za ovaj srednje veliki lanac pekarnica.

Kult Plave Kamenice već je bio zabilježio da je chef Bregeš za Dubravicu napravio sendvič s roastbeefom, ali tada nismo znali da se radi o opsežnijoj suradnji, koja obuhvaća veću paletu proizvoda: zasad je u trgovine, uz sendvič s raostbeefom, ušla i Bregešova slata od tune s kuskusom i artičokama.

Promotivni angažmani  Hrvoja Zirojevića i Matije Bregeša, chefova koji zaista spadaju u užu hrvatsku gastronomsku A ligu, samo su najnoviji primjeri suradnje poznatih kuhara s prehrambenom industrijom i vezanim sektorima. Uvjerjivi šampion gastronomskog marketinga jest Batelinin David Skoko.

Gospodin skoko stalno je an teleiviziji i u drugim medijima i promotivnim formatima, zbog suradnje s Lidlom, a trenutno još reklamira soja umak Kikkoman kojeg uvozi matuljski Nikas, i Lonce & Poklopce, uspješni lanac trgovina posuđem.

Gospodin Skoko ranije je, među ostalim, bio ambasador vrlo značajnog edukativnog projekta Riba Hrvatske. Popularni medijski chef Mate Janković, koji je nedavno izradio niz novih recepata za fast food restorane Good Food, još je sredinom prošlog desetljeća nastupao za Lidl skupa s čuvenim slovenskim chefom Tomažom Kavčičem, čiji restoran Pri Lojzetu ima Michelinovu zvjezdicu. Janković i Kavčić za Lidl su izdali kuharicu a Janković je, uz ostale promotivne angažmane, radio za Lonce & Poklopce.

Simpatični Tomica Špiček već je dugo godina zaštitno lice Spara i Interspara. Međutm, gospodin Špiček promotivno je surađivao i s više drugih tvrtki vezanih uz proizvodnju, pripremu i prodaju hrane, od zagrebačkg kioska za sendviče Pingvin, preko Dubravice do krapinske tvrtke Carpona, s kojom se Špiček rastao u dosta neugodnim okolnostima, tvrdeći da je Carpona neovlašteno koristila njegovu fotografiju i potpis.

Bivši Noelov chef Goran Kočiš lani je počeo surađivati s Podravkom, a ove su se godine na policama supermarketa pojavila prva Kočiševa potpisna jela za Podravku, poput trgane svinjetine.

TV chef Ivan Pažanin svojedobno je zauzeo niz jumbo plakata reklamirajući noževe koje je prodavala Billa, trgovačka tvrtka koja se povukla s hrvatskog tržišta. Gospodin Pažanin također je promovirao i riblje konzerve Eva.

Ovo su samo neki od poznatijih recentnih primjera suradnje poznatih domaćih chefova s prehrambenom industrijom, trgovinama i drugim vezanim biznisima. No, ovaj bi mali pregled bio sasvim nepotpun kad bismo izostavili Stevu Karapandžu, velikog hrvatskog chefa i pradjeda domaćeg gastronomskog marketinga.

U osamdesetim je godinama gospodin Karapandža kroz stotine emisija Male tajne velikih majstora kuhinje, uvjerio Hrvate da je Vegeta gastronomski vrijedan brend  što,naravno, nije točno, naprotiv, ali bila su to vremena kad se roba poput Vegete smatrala modernom). Stevo Karapandža ustanovio je glavna načela promoviranja proizvoda prehrambene industrije: radi se, prvo, o komunikativnosti samog ambasadora brenda, i drugo, puno sofisticiranije, o spajanju visokog i niskog stila, dakle masovne dostupnosti i povoljnih cijena s dobrim ukusom.

Ambasador brenda mora uvjeriti publiku da proizvodi tog brenda zaista, barem u određenim kontekstima, posjeduju gastronomsku vrijednost. Suradnja sve većeg broja hrvatskih chefova s prehrambenom i povezanim industrijama zapravo je veoma pozitivan fenomen. Svatko tko će pokušati kuhati prema knjižici Hrvoja Zirojevića naučiit će nešto o kulinarstvu.

Svaki Podravkin proizvod kojeg je potpisao Goran Kočiš predstavlja određeno unapređenje kulinarskih standarda u kontekstu velike prehrambene indsutrije. Svako pojavljivanje Davida Skoke na televiziji uvijek nosi jednu te istu poruku, i kad ta poruka nije povezana s brendom kojeg Skoko reklamira: jedite svježu hranu.

Vrhunski chefovi, čak i kad se pojavljuju u posve masovnom, industrijskom  kontekstu, najčešće unapređuju kulturu prehrane u Hrvatskoj.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.