Preksinoć smo šetali starigradskom rivom i usput pregledavali jelovnike izložene ispred restorana na rivi. Iz vrta jednog restorana kraj kojeg smo zastali, izašao je konobar, ljubazno nas je pozdravio i rekao doslovno: “Nemojte kod nas, nismo još dovoljno dobri, moramo još učiti.”
Konobari su nas često nagovarali da ne naručujemo određena jela u njihovom restoranu, najdrastičniji takav primjer dogodio se prije par godina u jednom zagrebačkom sushi baru kad nas je konobar dobronamjerno upozorio da nipošto ne naručujemo nigiri s tunom jer je taj dan u kuhinju stigla trećerazredna tuna iz diskontog supermarketa.
Lani nam je, pak, u jednom porečkom turističkom bistrou konobar iskreno rekao da njegov lokal drži isključivo smrznutu ribu i da se čak i uzgojena riba, koja je svakodnevno dostupna svježa, u tom bistrou redovito smrzava. Ali nitko nam još nikad nije kazao, i to zaista ljubazno, da ne ulazimo u njegov restoran jer još nije dovoljno dobar.
E sad, tu se postsvlja jedno važno pitanje. Zašto taj restoran uopće radi ako i njegovo osoblje smatra da još nije dovoljno dobar? Je li vlasnik namjerno odlučio prodavati lošu hranu smatrajući da većina turista nema pojma o tome što jedu, i računajući da se ti turisti ionako nikad neće vratiti, ali će zato doći neki drugi, jednako naivni? Ovo pitanje zapravo je jedno od najvažnijih za restoransku scenu na Jadranu.
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.