Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

PANDEMIJSKE NAVIKE Kod kuće pijemo puno više vina, ali globalno potrošnja je najniža od 2002.

vino-korona-covid-lockdown

Naš +odnos prema vinu u pandemiji se definitivno promijenio. Barovi i restorani nestali su kao kanali prodaje, supermarketi su zamijenili vinoteke, online prodaja je pokazala snagu, u nedostatku izlazaka i slavlja postalo je normalno svaki dan piti vino kod kuće i kupovati na sanduke. Pandemija je jako povećala kućnu potrošnju vina, ali to nije moglo amortizirati probleme u transportu i efekte lockdowna na globalno tržište vina.

Ovih dana počele su izlaziti statistike koje potvrđuju pandemijski fenomen. Sommelier Wine Box je uzroke rasta kućne potrošnje pronašao u činjenici da su ljudi koji su inače pili više vina u barovima i restoranima nastavili piti jednako, samo kod kuće. Promjenu su donijeli oni koji su vino kupovali samo povremeno, za posebne prilike ili u izlascima, a koji su tijekom lockdowna počeli puno više piti kod kuće. 

Prije pandemije, 73 posto potrošača starih između 25 i 34 godine trošilo je najmanje jednu bocu vina tjedno. U dobnoj skupini od 35 do 44 godine takvih je bilo 66 posto.  U lockdownu, 48 posto svih ispitanika reklo je da troši više ili bitno više od boce vina tjedno, a samo 11 posto da pije manje. Gotovo trećina ljudi, 28 posto, počela je redovito kupovati vino u online trgovinama. 

Globalno, međutim, ukupna potrošnja vina pala je 3 posto u volumenu, što je najniža razina od 2002. godine. Međunarodna organizacija za lozu i vino objavila su da su ulogu u tom padu podjednako odigrala zatvaranja restorana i barova, drastično povećanje američkih carina na neke europska vina koje je uveo Donald Trump, i golemi rast kineskih carina na australska vina.  Vinska industrija očekivala je i snažniji pad, oko 10 posto. Zatvaranje HoReCe najviše su kompenzirali supermarketi, tvrdi OIV. U Francuskoj većih promjena nije bilo, u Italiji je prodaja rasla 7,5 posto u odnosu na 2019,  u Velikoj Britaniji 2,2 posto, u Argentini 6,5 posto, u Brazilu čak 18,4 posto. Ali ukupnu prodaju srušile su Južnoafrička Republika gdje je potrošnja pala 19 posto, Kina s padom od 17,4 posto, Španjolska sa 6,8 posto manjom prodajom i Kanada sa 6 posto pada. Početak oporavka očekuje se s početkom turističke sezone na Mediteranu a na pravi oporavak svjetska vinska industrija računa tek za godinu ili dvije. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.