Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

Što su sve ugostitelji u zadnjih godinu dana mogli naučiti o politici i javnom djelovanju

petrinja-g

Ugostiteljstvo je javni a ne privatni posao. Restorani, kafići i klubovi eminentno su javne institucije. Toliko javne, da je riječ pub zapravo nastala od sintagme public house. Osim što je javni posao, ugostiteljstvo je i sektor specifične ekonomske težine, osobito u zemlji poput Hrvatske. Ugostiteljstvo svakim fiskaliziranim računom puni državni proračun, esencijalno je za turističku industriju i zapošljava vrlo mnogo ljudi.

Prije skoro pet godina kad je Vlada udvostručila PDV na restorane, ugostitelji još nisu željeli razumjeti da se, kane li opstati, moraju baviti i politikom i javnim promicanjem svojih interesa, ali i kontrolom imidža svog sektora.

U proteklih godinu dana, kad je ugostiteljski sektor došao u najtežu poziciju od tada do danas, počele su se pojavljivati naznake zajedničkog političkog i javnog djelovanja raznih pripadnika ugostiteljskog biznisa. Te su naznake vidljive i ovih dana, u odgovorima ugostitelja na pokušaje predstavnika države da obezvrijede privatnu inicijativu kojom su ugostitelji danima umjesto države osiguravali prehranu na potresom pogođenim područjima. Evo što su sve ugostitelji mogli naučiti u zadnjih dvanaest mjeseci.

1. Ne možete se baviti ni jednim javnim poslom koji donosi novac a da se ne bavite i politikom.

2. Da biste se mogli baviti politikom, trebate biti formalno organizirani.

3. Morate imati samostalne organizacije. Gospodarske i obrtničke komore samo su paradržavna tijela, koja ne rade za vaše interese.

4. Ne trebate se privatno povezivsti ni s jednom političkom opcijom ns vlasti kako biste ostvsrili svoje ciljeve: vlast će, kad god joj to bude potrebno, izigrati bilo kakav neformalni, nejavni, privatni dogovor.

5. Za svoje se ciljeve morate boriti javno i transpsrentno.

6. Ne smijete pokazivati međusobnu zavist kad je riječ o borbi za zajedničke ciljeve: tu prestajete biti konkurenti i postajete saveznici.

7. Morate biti spremni na sve legalne oblike javnog prosvjeda, uključujući i prave štrajkove.

8. Želite li biti uspješni, morate paziti na svoj javni imidž. Što znači da ne smijete dopustiti da vas zastupaju oni ugostitelji koji varaju na računima, ne isplaćuju plaće, odvode svoje tvrtke u stečaj ili su povezani s kriminalnim miljeom.

Kuhanje na Baniji učinilo je ugostitelje jednom od najpopularnijih profesionalnih grupacija. Riječ je o vrijednom javnom kapitalu, koji treba čuvati. Tome sigurno nisu doprinijele izjave Udruge glas poduzetnika u kojima se pitanje lockdowna i ponovnog otvaranja restorana miješa s akcijom ugostitelja na Baniji.

Foto/Richard Gruica

aqua-panna-sidebar

index

ulje-2021-naslovnica

aviation-gin

Što su sve ugostitelji u zadnjih godinu dana mogli naučiti o politici i javnom djelovanju

by Kult Plave Kamenice time to read: 2 min