Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

NOVO ISTRAŽIVANJE Hrvatski turizam i dalje prodaje samo sunce i more, a gosti se dosađuju

turisti-plaza-istra

Turistički news portal hrturizam.hr ovoga je tjedna objavio nove rezultate nacionalnost istraživanja o stavovima i potrošnji turista u Hrvatskoj TOMAS Hrvatska 2019. Rezultati pokazuju da unatoč uvjerenjima na nekim hrvatskim destinacijama, globalno tržište zapravo tek otkriva Hrvatsku i to sporo, da su more i sunce i dalje praktički jedini adut hrvatskog turizma i da on uvelike živi od stalnih gostiju srednje dobi. 

tomas-ilustr

Najvažnije, istraživanje provedeno od svibnja 2019. do ožujka 2020 .(skraćeno zbog pandemije) na 13.582 ispitanika u hotelima, hostelima, kampovima i obiteljskom smještaju u 143 mjesta u cijeloj Hrvatskoj, uključujući domaće goste i goste s 24 najvažnija emitivna tržišta, još je jednom pokazalo da hrvatski turizam ne postiže financijske rezultate koje bi mogao jer gosti naprosto nemaju gdje trošiti novac. Hrvatska je još uvijek destinacija u nastanku u koju se dolazi zbog divnog mora i u kojoj se turisti izvan plaža prečesto dosađuju. Sport, kultura i umjetnost, gastronomija i atrakcije svi zajedno nisu ni približno dovoljan motiv za dolazak turista kao što su to more i priroda. 

Više od pola stranih gostiju u Hrvatsku se vraća tri ili više puta, a trećina svih turista dolazi prvi put. Hrvatska je destinacija za obitelj i parove, koji čine 43 odnosno 43 posto turista na moru, 11 posto turista dolazi s prijateljima a 7 posto samostalno. Čak 73 posto turista na Jaran dolazi automobilom, 20 posto avionom, nautičari i kamperi čine vrlo mali postotak. Turisti na moru ostaju proječno 7,6 noćenja, a u unutrašnjosti 2,9 noćenja, dakle većinom je riječ o vikendima i izletima.

tomas-dob-turista

Gastronomija je tek na sedmom mjestu među razlozima turističkih dolazaka u Hrvatsku. Turisti na moru uglavnom se kupaju, razgledavaju gradove i povjesne građevine i idu na izlete, a u unutrašnjosti obilaze restorane, nacionalne parkove i muzeje. Zanimljivo je da više od pola turista,njih 53 posto, samostalno organizira svoje izlete po Hrvatskoj. Turisti su, očekivano, najzadovoljniji prirodom, sigurnošću, ugođajem i gostoljubivosti, dok ih najviše smetaju gužve na plažama, prometni kaos u primorskim mjestima, hrpe smeća i buka. Najviše gostiju, osim na gužve u špicama, žale se na preslabu ponudu zabave i shoppinga, neprilagođenost destinacijama osobama s posebnim potrebama, manjak bickilističkih ruta i informacija u zaštićenim prirodnim područjima.

tomas-ucestalost-dolazaka

Potrošnja je i dalje u poznatom prosjeku, 98 eura po osobi i noćenju, od čega 53 posto ide na smještaj, 17 posto na hranu i piće izvan smještaja, a 29 posto na sve ostalo. Najviše troše Japanci, dvostruko od prosjeka, drugi su Amerikanci, pa Koreanci i Kinezi,

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.