Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Međunarodni restoranski lanci u Hrvatskoj uglavnom ne uspijevaju. Može li Domino’s biti iznimka?

dominos pizza

Prije sedam godina u Zagrebu se otvorila franšiza austrijskog lanca slastičarnica Aida, koji je u ono vrijeme u Beču imao više od trideset lokala. Vlasnici franšize najavljivali su širenje na Split i Rijeku. Usprkos izvrsnoj lokaciji na Trgu bana Jelačića Aida je propala, i nitko se više ne sjeća da je ondje bila slastičarna.

Prije dvanaestak godina u rotondi u Radničkoj ulici preko puta današnjeg Green Golda, otvorio se Vapiano. Vapiano je u ono vrijeme bio globalno uspješni njemački lanac talijanskih tratorija/pizzeria, koji je otvarao franšize u velikim svjetskim metropolama poput Londona i Kopenhagena; Vapiano je na vrhuncu uspjeha imao više od 200 restorana u 33 države. Zagrebački Vapiano trajao je, ako se dobro sjećamo, najdulje dvije ili tri godine. Zatvorio se već 2011.

Subway, jedan od najvećih svjetskih lanaca sendvič barova, prvo je put došao u Hrvatsku prije petnaestak godina, da bi se povukao 2009. pa je ponovo pokušao lani. Lokal u Prolazu Neboder doima se prilično prazno. Starbucks još uvijek ne želi ući u Hrvatsku. KFC ima samo dva restorana izvan Zagreba, dok Burger King posluje na tek par lokacija. 

Osim McDonald’sa niti jedan međunarodni restoranski lanac nije u Hrvatskoj zabilježio masovni uspjeh, a većina ih je propala. Hrvatska publika očito nije sklona stranim franšizama: čini se da su domaći lanci poput Batka puno atraktivniji i vitalniji. Idućih nekoliko mjeseci pokazat će može li Domino’s Pizza, koji se ovih dana otvara u Zagrebu, promijeniti taj trend.

S jedne strane, tržište za pizzu u Hrvatskoj je snažno a Domino’s ima svjetski prepoznatljiv brand i vrhunsku industrijaliziranu organizaciju posla koja, primjerice, uključuje zajamčenu dostavu u roku od 30 minuta. S druge strane, konkurencija je strahovito jaka. U Zagrebu već radi više od 100 pizzeria. Neke od njih u svojim su žanrovima postigle vrlo visoke standarde, dok su druge naprosto jako jeftine. Vidjet ćemo hoće li se Domino’s sa svojim stilom konfenkcijskih američkih pizza uspjeti nametnuti zagrebačkoj sceni pizzeria, ili će postati još jedna u nizu neuspješnih međunarodnih franšiza u Hrvatskoj.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.