Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Zašto je Dalmacija ove sezone toliko podbacila? Među ostalim i zato što njen turizam ne valja

krilo-jesenice

Budimo realni, Dalmacija nije daleko. Daleko je Dubrovnik, ali Split je udaljen samo tri i pol sata vožnje od Zagreba. U Dalmaciji uglavnom nema korone. Dalmacija je, govoreći o prirodi, najljepši dio Hrvatske. Pa ipak, ne računajući Murter (i Vir koji nije komercijalna destinacija), hrvatski turizam ove godine zasad završava na Pagu. Evo zašto.

Zadnjih smo godina neprekidno putovali Dalmacijom. Prilično smo dobro upoznali različite segmente dalmatinske turističke industrije. I prilično smo sigurni da ona ne valja, o čemu smo uostalom često pisali. Sve se to nije vidjelo u brojkama u vrijeme kad su svi putovali. Ali danas kad se putuje oprezno, selektivno i neusporedivo manje nego lani, preostali putnici biraju destinacije s puno boljim uslugama i s boljom vrijednošću za novac. Dalmatinski turizam godinama je patio od loših usluga i grozne vrijednosti za novac. 

Hoteli u Dalmaciji najčešće su trećerazredni i preskupi. Naše lanjsko iskustvo s hvarskim hotelom Riva bilo je posebno tragikomično. Neku izbicu koja je glumila sobu s kupaonom od otprilike dva kvadrata i najgorom zamislivom internom organizacijom servisa, plaćali smo parsto eura na noć. Riva nije iznimka nego pravilo. U krajnjoj liniji, u cijelom velikom Splitu nema ni jednog dobrog većeg hotela osim Parka koji je, međutim, imao dubrovački ekscentrične cijene u segmentu pića i hrane, i koji je za te cijene često prodavao hranu iz zamrzivača.

Kad je, pak, riječ o gastronomiji, ona u većem dijelu Dalmacije ne postoji, ne računajući , naravno, Pelegrini Laganini, te par restorana na Murteru i Kornatima.

Zadar i Split nemaju ni jedan vrhunski restoran koji nadilazi žanr bistroa ili konobe. Zbog bistroa ili konobe (ako nije spektakularna kao Vinko u Konjevratama) nitko neće nigdje putovati. Stanje s kafićima i fast foodom još je gore: loša usluge , loša pića i načelno grozna hrana.

Naposljetku, vulgarna preizgrađenost dijela dalmatinske obale učinila je mnoga mjesta u Dalmaciji podesnima isključivo za vrlo masovni turizam vrlo niskog ranga. U godini kad je masovni turizam izostao, logično je da je takva Dalmacija pusta. Zapravo, u Dalmaciji je vrlo malo projekata koji dižu svoju okolinu i funkcioniraju kao samostalne manje destinacije. Među rijetke takve primjere spadaju Lemongarden i Puteus Palace na Braču. 

Dalmacija će se, naravno, vratiti. Donekle možda već u kolovozu, a sasvim sigurno idućih godina. No, krajnje je vrijeme da svi protagonisti dalmatinske turističke scene shvate kako moraju upravo dramatično podići razinu svojih usluga i proizvoda da bi bili održivo konkurentni, i da bi se mogli nositi s kriznim situacijama.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.