Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

Prosecco rose je postao stvarnost. Talijani idu u borbu za novih 15 posto tržišta

prosecco-rose

Ružičasti prosecco, o kojemu se mjesecima priča, postao je činjenica. Konzorcij Prosecco DOC objavio je da su pravila apelacije službeno dopunjena i odsad uključuju Prosecco DOC Rose. Odluka je jednoglasno odobrena u talijanskom Ministarstvu poljoprivrede i Nacionalnom odboru za vino, uskoro će biti objavljena u službenim publikacijama Europske unije.  Prosecco rosato proizvodi se već godinama i novim pravilima se praktički formaliziraju uvriježene prakse.

Da bi dobili oznaku Prosecco DOC Rose proizvođači će morati slijediti slijedeća pravila: 

  • dopuštene sorte su glera i 10 do 15 posto crnog pinota
  • dopušteni urod je maksimalno 18 tona po hektaru za gleru, 13,5 tona po hektaru za crni pinot
  • pjenušac se proizvodi Charmat metodom, odležava u tankovima najmanje 60 dana
  • prodaja je dopuštena od 1. siječnja nakon godine berbe
  • boja pjenušca je ružičasta različitih intenziteta
  • dopušteni ostatak šećera, Brut Nature do Extra Dry
  • etikete moraju imati natpis Millesimato i oznaku berbe (najmanje 85 posto grožđa mora biti iz berbe na etiketi)

Prema procjenama Konzorcije, ukupna proizvodnja rose prosecca bit će do 30 milijuna boca godišnje. Očekuju da će im rose povećati tržište za 15 posto. Do 2018. godine prodaja prosecca rasla je dvoznamenkastim stopama. Pristupačnim cijenama, bržom proizvodnjom, šarmantnim, jednostavnim okusima i imidžem, prosecco je izborio dominaciju na tržištu pjenušaca.

Prije dvije godine, na najjačim izvoznim tržištima Americi i Velikoj Britaniji prosecco je pretekao šampanjac. Te godine Talijani su izvezli 500 milijuna boca prosecca. Nakon toga usijedio je pad prodaje od 3 milijuna boca i 2019. šampanjac je ponovno preuzeo primat. Zatvaranjem restorana zbog pandemije korona virusa, šampanjac je izgubio 30 posto tržišta i 70 posto prodaje, kao i prosecco.

Novo raspoloženje nakon pandemije i ponovno otvaranje barova i kafića resetiralo je tržište i proseccu vratilo šanse. No, u apsolutnim brojkama ni proizvođači šampanjca ni proizvođači prosecca ove godine ne mogu očekivati lanjsku prodaju. 

Prosecco DOC Rose, međutim, ima i dosta kritičara u Italiji, koji smatraju da se proglašenjem crnog pinota kao sorte koja poboljšava pjenušac ugrožava identitet glere i talijanskih sorti. Općenito, kritičari tvrde da su propisi Prosecco Roseu podređen marketingu a ne valorizaciji regije i vina.

Smatraju da je u propisima umjesto crnog pinota trebalo specificirati neku autohtonu crnu sortu poput Piave Raboso. Drugi prigovor odnosi se na termin rose, koji smatraju generičkim i dodatnim udaljavanjem od tradicije i lokalnog identiteta prosecca.

“Uvođenjem Prosecca Rose ukinuta je svaka politika vrednovanja terroira koju smo godinama mukotrpno razvijali,” stoji u priopćenju udruge Vignaioli Indipendenti. Prosecco se zapravo već godinama udaljava od terroira i tradicije. U nastojanju da iskoriste priliku koja se na globalnom tržištu otvorila padom potražnje za sivim pinotom i jeftinijm šampanjcima,

Prosecco je ubrzano povećavao proizvodnju proširenjem granica apelacije daleko izvan tradicionalne regije i ubrzavanjem proizvodnje svim mogućim metodama, od smrzavanja mošta do korištenja kemije. Lanjska berba u Proseccu bila je prva pod zaštitom UNESCO-a, no njihovo obrazloženje za uvrštavanje Prosecca na listu svjetske kulturne baštine danas je relevantno uglavnom za DOCG zonu.    

aqua-panna-sidebar
naslovnica-vinski-izvjestaj.2019
Naslovnica-ulje-2019-2020

aviation-gin

Prosecco rose je postao stvarnost. Talijani idu u borbu za novih 15 posto tržišta

by Kult Plave Kamenice time to read: 2 min