Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Fast food u 2019. godini: Jako puno novca i vrlo slaba kvaliteta

submarine

U zadnje dvije godine, industrija fast fooda u Hrvatskoj zabilježila je odlične financijske i rezultate, te nastavila privlačiti strane investitore. To prije svega vrijedi za pekarsku  industriju, koja čini najznačajniji dio hrvatske fast food scene: Hrvati se uvjerljivo najmasovnije hrane u pekarnicama.

Tako je Mlinar, najveći hrvatski lanac pekarnica koji  sam nosi 16 posto prometa hrvatske  pekarske industrije, u travnju ove godine prešao u vlasništvo investicijskog fonda Mid Europa sa sjedištem u Londonu. Pan Pek, drugi veliki lanac pekarnica, već je neko vrijeme u vlasništvu stranih fondova. Nije neobično da stranci žele investirati u hrvatske pekarnice, jer su njihovi poslovni rezultati zaista impresivni.

Prema nedavno objavljenim podacima, hrvatska pekarska industrija lani je zabilježila prihode od 4,6 milijardi kuna, uz 60 postotni rast dobiti. Trendovi rasta nastavljaju se i ove godine. Potrošači, nažalost, od toga nemaju mnogo koristi, jer je kvaliteta proizvoda naše pekarske industrije postojano niska, bilo da je riječ o brendovima u stranom ili u domaćem vlasništvu, poput Dinare.

Na drugom kraju spektra pekarske industrije, etablirale su se dvije zaista vrlo dobre  artizanske pekarnice, Korica i Bread Club, koje će u idućoj godini vjerojatno dobiti više loših imitatora, poput nedavno otvorenog Bekeraja.

U svakom slučaju, pekarnice ostaju golemo središnje mjesto hrvatskog fast fooda. Kad se, pak, radi o konvencionalnim fast food žanrovima, valja spomenuti Submarinove dvije nove lokacije u Zagrebu i njihovi spajanje s Garden Brewery kroz AZ mirovinske fondove, otvaranje slovenskog burger bara Lars & Sven u Branimir Centru i povratak Subwaya u središte Zagreba. Nadalje, Burger King počeo je i kod nas prodavati bezmesne pljeskavice (koje ima i Lars & Sven), dok se McDonald’s upustio u bedastu i nesretnu avanturu s burgerom s lažnim tartufima. Loša je, ili barem neobična vijest, da u Hrvatsku nije ušla ni jedna nova velika strana franšiza, što vjerojatno govori o zasićenosti tržišta i još više o nerazvijenosti navika koje bi opravdale dolazak modernih fast food koncepata. Fast food tako ostaje, kvalitativno govoreći, najnezanimljiviji  dio hrvatske javne prehrane.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.