Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Europski sud: Aceto balsamico nije samo iz Modene, Talijani ne smiju zabranjivati drugima da koriste taj naziv

balsamico

Aceto balsamico toliko je tipičan talijanski proizvod da malotko i koristi njegov naziv na drugim jezicima. Kad su vam u restoranu zadnji put ponudili balzamični ocat? Europski sud pravde u Luksemburgu, međutim, u novoj presudi i službeno je aceto balsamico proglasio proizvodom koji nije ekskluzivno talijanski. Talijani, stoji u presudi, ne smiju nikome zabranjivati da koristi pridjev balsamico. Sud priznaje zaštitu imena Aceto Balsamico di Modena, ali to ne obuhvaća dio koji nije zaštita geografskog porijekla. Posebno riječ balsamico, koji je previše generički izraz i ne ukazuje ni na kakvo specifično porijeklo.

Presuda je donesena na temelju tužbe konzorcija proizvođača iz Modene koju su podigli protiv njemačke tvrtke Balema kad je na tržište izbacila “deutscher balsamico”. Slučaj je na kraju stigao do Luksemburga i Nijemci su pobijedili. Nitko nikome ne može zabraniti da koristi izraz balsamico. I proizvođači zaštićenog aceta balsamic iz Modene, kao i neki drugi talijanski proizvođači koji su se prije njih našli su sličnoj situaciji, optužuju Europsku uniju za sustavno opstruiranje koncepta Made in Italy.

“Mnoge europske zemlje žele prisvojiti dio svjetskog uspjeha koji je postigao aceto balsamico di Modena. Riječ je o jedinstvenom octu, jedinom koji je gorkosladak i koji se opisuje kao balzamični,”izjavila je Mariangela Grosoli, predsjednica konzorcija proizvođača iz Modene.

No, ne slažu se svi u Italiji s ovakvim tumačenjem presude. Neki gastro mediji kritiziraju stav konzorcija jer, tvrde, zabrane i tužbe nisu način da se održi prednost u globalnoj konkurenciji. Italija je vjerojatno najuspješnija zemlja na svijetu kada je riječ o zaštiti prehrambenih proizvoda i na toj je strategiji stvorila golemu financijsku vrijednost i vrijednost brendova.

Doslovnost nikad nije dobra. Izraz balsamico jest generički, ali zahvaljujući dugogodišnjoj tradiciji i znanju proizvođača iz Modene, ta riječ ima vrlo specifično značenje koje sugerira tradiciju i kvalitetu.

S druge strane, kad vidite što se sve u hrvatskim i europskim supermarketima prodaje pod nazivom aceto balsamico, pa čak i Aceto balsamico di Modena, očito je da Talijani više eksploatiraju nego što poštuju vrijednost brenda Made in Italy, dakle rade upravo ono zbog čega tuže konkurente. Talijanski gastronovinari su u pravu. Vrijednost talijanskog brenda treba braniti kvalitetom, a ne agresijom.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.