Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

BONTON ZA GOSTE 9 stvari koje ne biste trebali raditi u restoranu

bonton-restorani

Kult Plave Kamenice uglavnom se bavi restoranskom i hotelskom industrijom , pa tako često tematizira očigledne i manje vidljive pogreške u ugostiteljstvu i hotelijerstvu. No, važno je naglasiti da i oni s druge strane šanka, potrošači u restoranima, barovima i hotelima, vrlo često i vrlo brutalno krše elementarni bonton ponašanja u servisnim poslovima. Sama činjenica da plaćate račun ne daje vam pravo na nepoštovanje restorana, kuhinje i zaposlenika. Evo minimalnih pravila, kojih se potrošači moraju držati.

1. Ako ne možete doći na ručak ili večeru koju ste već bili rezervirali, obavezno nazovite restoran i otkažite stol. Ako ne otkažete stol izazivat ćete mali kaos u servisu, a restoranu nanosite neposrednu materijalnu štetu, jer je taj stol mogao prodati nekom drugom.

2. Ne tražite da vam skuhaju bilo što izvan menija, osim kada to predloži sam chef ili konobari. Kuhinja ima svoje jasne, precizno razrađene procedure koje ne bi trebalo narušavati hirovima pojedinog gosta. Takvo je ponašanje naprosto nepristojno.

3. Nikada nemojte biti neugodni prema konobarima zbog loše hrane. Za hranu je odgovorna kuhinja. Kada dobijete loše jelo, to vrlo pristojno spomenite konobaru. Ako se osjećate revoltirano, tražite razgovor sa chefom ili voditeljem restorana. Konobari nisu krivi za loše kuhanje. Svaki dobar restoran ponudit će vam drugo jelo ili neće naplatiti jelo s kojim ste nezadovoljni. Naravno, očekuje se da nezadovoljstvo ne glumite samo zato da biste nešto dobili od restorana.

4. Obavezno ostavite napojnicu, osim u restoranima koji zabranjuju napojnice.

5. Nemojte maltretirati osoblje nerazumnim zahtjevima poput dijeljenja jedne male porcije na dvoje, rezanja pojedinih elemenata na tanjuru na više dijelova i slično.

6. Nikada se u restoranu, baru ili hotelu nemojte ponašati kao da ste kod kuće. Jer niste. Restoransko iskustvo ne treba stvarati isti osjećaj kao kad jedete kod kuće.

7. Nikada, ali baš nikada nemojte konobarima govoriti dečko, momak, curo ili im se obraćati bez persiranja. Takvo komuniciranje predstavlja vrhunac podcjenjivanja, lošeg odgoja i osobne nepristojnosti. Konobare ne zovite povišenim glasom, ne izvikujte “Alo” ni slične pozive.

8. U restoranu s jasno označenim cijenama, nikada nemojte pokušavati pregovarati oko cijena. To je naprosto jadno.

9. Trudite se svojim ponašanjem ne smetati drugim gostima.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.