Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Apsolutni šampion turističke sezone kad je riječ o domaćim gostima je – Vir kraj Zadra. 450 tisuća noćenja u kolovozu

otok-vir

Za razliku od katastrofalnog srpnja, kolovoz nam je srećom donio vrlo dobre turističke rezultate. Ukupne su brojke, prema službenim statistikama Hrvatske turističke zajednice dostupnima na webu, bitno bolje nego u istom mjesecu lanjske godine. No, tri podatka upadaju u oči.

Prvo, gosti iz Njemačke zabilježili su manje noćenja nego lani, što je loše jer je riječ o našem najvažnijem emitivnom tržištu. Drugo, osobito važno, uvjerljivo najveći porast noćenja zabilježili su domaći gosti. Hrvati su u kolovozu 2019. ostvarili više od četiri milijuna noćenja. Nasuprot oko 3,8 milijuna noćenja u kolovozu lanjske godine. Sa 4.081.152 noćenja, domaći su turisti ostvarili rast od devet posto u usporedbi s lanjskim kolovozom. Istodobno, strani su turisti zabilježili rast noćenja od 1,9 posto, što znači da su Hrvati, statistički gledajući, ove godine spasili hrvatski turizam. Ali samo statistički gledajući. U stvarnosti, slika je mnogo kompleksnija.

Naime, golemi hrvatski rast noćenja u kolovozu nije zabilježen u velikim, nego u marginalnim ljetovalištima s niskim cijenama. Apsolutni šampion hrvatskog domaćeg turizma je mjesto Vir kraj Zadra, s čak 450.075 noćenja u osmom mjesecu. Vir, gradić bez ijednog ozbiljnog hotela, ostvario je, dakle, više od deset posto svih domaćih noćenja u osmom mjesecu. Druga je Crikvenica sa 174.999 noćenja, a slijede Novalja, Vodice i Malinska.

Među prvih deset domaćih destinacija nema ni Rovinja ni Dubrovnika ni Splita, dok se na šestom mjestu i među domaćim i među stranim omiljenim destinacijama plasirao Mali Lošinj.

Što ovo zapravo znači? Hrvatski su turisti odigrali apsolutno ključnu ulogu u rastu broja dolazaka i broja noćenja u osmom mjesecu. Međutim, mnogi hrvatski turisti ljetuju u vlastitim kućama i vikendicama i većinom biraju jeftinije destincije u kojima nema vrhunskih restorana i hotela, što znači da oni razmjerno malo doprinose ukupnom financijskom turističkom prometu. Ne želimo nikoga podcjenjivati, ali prema statistikama dostupnim na stranicama Hrvatske turističke zajednice, zaista je činjenica da je Vir apsolutni ovogodišnji šampion domaćeg turizma. A da nije domaćeg turizma, većina naših turističkih statistika bila bi u minusu. E sada, ako je Vir, mjesto s bezbroj kuća bez građevinskih dozvola, bez hotela i bez restorana, apsolutni šampion domaćeg turizma, što to govori o trendovima u našoj turističkoj industriji? Zaključite sami. 

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.