Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

HRVATSKI WHOLE FOODS Kako nam mali zagrebački dućani pomažu da svaki dan bolje jedemo

grga-cvarak

Voćarna Šareni svijet u Maksimirskoj ulici, pokraj prve tramvajske stanice iza Kvatrića, minijaturni je prostor od nekih petnaestak kvadrata, gdje su cijene načelno petnaestak do dvadeset posto više nego na tržnici Kvatrić. Pa ipak, Šareni svijet vrlo solidno posluje, zahvaljujući stalnim kupcima iz susjedstva kojima zbog raznih razloga nije zgodno uvijek ići na tržnicu.

Ali, stalni kupci ne bi dolazili u Šareni svijet, da ta voćarna svakodnevno ne drži svježe voće i povrće, često iz organskog uzgoja, koje je kvalitetom ravnopravno najboljim štandovima na tržnici Kvatrić. Šareni svijet samo je jedan od primjera nove generacije malih privatnih dućana koji nam omogućuju da svakodnevno jedemo i pijemo ukusnije, zdravije, sezonski i raznoliko.

Ti dućani postaju mali stupovi naše svakodnevne gastronomije. Primjerice, Grga Čvarak koji je zapravo začetnik ovog žanra, prvi je počeo distribuirati Latusovu i Nikasovu istarsku mozzarellu. Grunt na Kvatriću u svom je malom kiosku uspio smjestiti Ali Babinu pećinu svih mogućih delikatesa: od creskih ovčjih kobasica i čvaraka iz Matulja, do vrhunskih njemačkih piva. Mrkvica, koja se proširila na tri lokacije, među ostalim drži izvrsno voće i povrće, odlične domaće umake (ondje smo kupili fenomenalan senf od kruške tvrtke Green Friends iz Rakovca) dok je Špeceraj na Zelenom valu uzoran primjer ekološki osviještenog modernog susjedskog dućana s prvorazrednom robom, bilo da je riječ o pivu, mliječnim proizvodima ili voću i povrću .

Novu generaciju malih zagrebačkih dućana povezuje nekoliko zajedničkih značajki. Svi su velikim dijelom orijentirani prema manjim, neovisnim i domaćim proizvođačima. Oni su, dakle, naglašeno nekorporacijski, što se određenim segmentu publike unaprijed sviđa.

Svi nastoje prodavati što više proizvoda iz prirodnog uzgoja. Svi žele imati specifičnu robu s karakterom i potpisom. Svi su novi mali dućani naglašeno nepretenciozni: oni ne žele impresionirati kao Bonkulović. Oni žele da ih kupci doživljavaju kao svoje prijatelje. 

Naposljetku i najvažnije, njihovi vlasnici i zaposlenici (što je često isto),vrlo se dobro razumiju u robu koju prodaju, i s kupcima su katkad spremni ozbiljno raspravljati o ovoj ili onoj vrsti rajčica, limuna ili piva.

Na hrvatskom tržištu gdje nema velikih trgovina poput Whole Foodsa, sve ove zajedničke značajke omogućuju novoj generaciji malih zagrebačkih dućana da opstanu pored velikih i nužno jeftinijih samoposluživanja. Što je upravo izvanredno za sve Zagrepčane koji vole zaista dobru, svježu i zanimljivu hranu.

Foto/Grga Čvarak FB

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.