Visa Inspire

Kult Plave Kamenice

Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Kornati vina

Što možemo naučiti iz slučaja dubrovačkog računa od 368 tisuća kuna?

armand-de-brignac

Hrvatski se mediji već danima zabavljaju računom od pedesetak tisuća eura, koliko su potrošili arapski bogataši s jahte Yas u dubrovačkom noćnom klubu Culture Club Revellin. Ovdje je bitno istaknuti dvije činjenice. Prvo, s obzirom na sve što su jahtaši naručili, račun nije pretjeran.

Ekipa s Yasa popila je 13 boca Cristala Rose što ih je koštalo 10 tisuća kuna po boci. Riječ je o očekivanoj klupskoj cijeni za ružičasti Cristal. Cristal, naime, u maloprodaji košta oko 3500 kuna, što znači da u Revellinu na njega primjenjuju trostruku maržu uobičajenu u ugostiteljstvu. Znamo, nažalost, nekoliko mjesta na Jadranu gdje se isti šampanjac prodaje za 15 do 20 tisuća kuna, što već ulazi u sferu prevare.

Dom Perignon u Revellinu košta 3.000 kuna, što je oko 500 kuma skuplje nego u zagrebačkim restoranima, ali i jeftinije nego u većini dubrovačkih restorana. A noćni klubovi su uvijek skuplji od restorana. Najskuplja pojedina stavka na Revellinovom računu odnosi se na šamoanjac Armand de Brignac u boci od šest litara, koji u klubu košta 120 tisuča kuna.

E sada, vlasnik brenda Armand de Brignac (šampanjac se proizvodi u kući Cattier) je Jay Z, prvi reper milijarder. Jay Z je De Brignac, od boce do pozicioniranje cijene, dizajnirao specifično kao piće za luksuzne klubove. Metuzalem, boca koju su naručili arapski jahtaši, u maloprodaji košta minimalno pet tisuća eura.

Osim što cijene u Revellinu nisu skandalozne za dubrovački noćni klub, mnogo je važnije da je račun od 368 tisuća kuna pokazao kako se, zapravo, može zarađivati novac u turizmu. Najprivlačnija svjetska ljetovališta troše goleme količine Armand De Brignaca, Dom Perignona, Cristala i drugih sličnih pića, jer su to brendovi koje najbogatija publika traži.

Jedan zagrebački barmen prepričavao nam je scene s bazena u španjolskom Nikki Beachu, gdje jedna od uobičajenih zabava natjecanje gostiju u naručivanju što skupljih šampanjaca, veći dio posla voditelja beach klubova je potaknuti goste da troše vrtoglave svote.  Ljudi se zalijevaju skupim šampanjcima na Mykonosu, na bazenima skupi hotela u Miamiju, na Ibizi, klubovi gotovo rutinski naplaćuju račune od pedeset i više tisuća eura po gostu.

Cijela jedna industrija velikih i luksuznih boca lifestylea brandova radi za Rich Kids on Instagram i njihove roditelje. Scene iz Revellina dio su globalne subkulture na kojoj mnoge industrije okreću milijarde. Pitanje je, naravno, želimo li postati baš takva destinacija. No, da bi Hrvatska postala visokoprofitabilna turistička zemlja, trebala bi se prestati masovno zgražati nad ovakvim pričama i početi masovno privlačiti goste koji mogu potrošiti koliko gosti Revellina.

s-pellegrino-simboli-laterali

aviation-gin

vinski-izvjestaj-2018-naslovnica
ULJE2018-NASLOVNICA

Što možemo naučiti iz slučaja dubrovačkog računa od 368 tisuća kuna?

by Kult Plave Kamenice time to read: 2 min