Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Izašla je 40. berba Salona, jednog od najveličanstvenijih i najrjeđih šampanjaca na svijetu

Premda se Salon proizvodi još od 1905. godine, vrlo dobra do odlična godina 2006. dala nam je tek četrdesetu berbu ovog šampanjca. Očito je, dakle, da Salon dolazi na tržište prosječno svake četvrte godine, za razliku od većine drugih vrhunskih vintage  šampanjaca koji, osobito  u posljednjih dvadesetak godina, relativno rijetko preskaču berbe. Perignon je tako izašao 98, 99 i 2000. pa opet 2002., 2003. 2004. 2005. 2006. i 2007. (berba 2009. izići će prije 2008.)

Salon dolazi iz čuveog Le Mesnila gdje se uzgaja samo chardonnay. Sama vinarija, koja je od 1989. godine u vlasništvu velike šampanjske kuće Laurent Perrier, posjeduje tek jedan hektar vinograda pod nazivom Jardin du Salon, dok ostalo grožđe kupuje od vinogradara od kojih su neki prije više od stotinu godina surađivali s prvim vlasnikom Salona. Proizvodnja Salona iznimno je mala za šampanjske kriterije. Svaka berba daje oko 60 tisuća boca.

Osobiti je kuriozitet da se u Francuskoj prodaje tek oko dvije tisuće boca godišnje. Što zbog visoke cijene, što zbog radikalnog stila. Salon je, naime, šampanjac kojeg odlikuju ekscentrično visoke kiseline, i koji najčešće ne prolazi malolaktičku fermentaciju, da bi se te kiseline ublažile.  Riječ je, dakle, o vinu s laserskom kiselom kičmom, koje skuplja usta na prvo kušanje, ali koje je toliko bogato da se u čaši, kako je to napisao Stephen Brook u Decanteru, vrlo dobro pretvara u pjenušavu verziju grand cru burgundca. Imali smo sreću probati i popiti ne baš malo Salona, s obzirom na njegovu rijetkost i cijenu. Evo nekih zabilješki.

Berba 1982. već je pomalo oksidirala, kad smo je kušali u siječnju 2008. Vjerojatno je bila pogrešno uskladištena. Berba 1990. bila je, pak, o Božiću 2009. u fenomenalnoj formi: mišićava, elegantna, limunsko-kremasta, s nevjerojatno snažnim mirisom. Posebni je kuriozitet berba 1997. Ta se godina, naime, smatrala jednom od lošijih u pretprošlom desetljeću no Salon je, zbog visoke kiseline u grožđu, svejedno odlučio deklarirati berbu, ali je vino držao na kvascima mnogo kraće nego inače, tek osam godina, pa smo je kušali u siječnju 2006. čim je došla u Zagreb. Salon iz 1997. bio je manje sofisticiran i elegantan od drugih berbi. Očigledno mu je trebalo još vremena, ali je zato bio nevjerojatno snažan i na nosu i na okusu. Naposljetku, nedavno smo imali čast kušati Salon iz 2002. što ga je Decanter proglasio jednim od najboljih ikada. To vino utjelovljuje plemenitost, kremoznost i onu fenomenalnu, jedinstvenu, brutalnu a poželjnu kiselinu zaista velikih šampanjaca. Prema dosta pozudanoj stranici Wine Searcher, buteljke Salona najčešćekoštaju između 2300 i 3000 kuna.

PODIJELI
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.