Heinz je raspisao referendum o Mayochupu. Traži 500.000 glasova, ali stvari se ozbiljno kompliciraju

Kao da Amerikanci nisu dovoljno podijeljeni, ovih dana su se na internetu masovno posvađali oko novog hibridnog umaka koji Heinz pokušava testirati na domaćem tržištu.  Heinz je prije nekoliko dana objavio da traži mišljenje američkih kupaca o novom proizvodu, hibridu ketchupa i majoneze nazvanog Mayochup, koji već prodaje na bliskoistočnom tržištu (bliskoistočne zemlje žele sve vrste fast fooda i uličnih franšiza). Heinz je na Twitteru raspisao referendum o tome žele li Amerikanci Mayochup u svojim trgovinama ili ne. Ako skupi 500.000 glasova za, Mayochup dolazi u Ameriku. I to pod imenom koje odaberu kupci. No, stvari su se zakomplicirale. Reakcije su polarizirale javnost.

 

Dok neki oduševljeno traže da Heinz što prije lansira “kečonezu”, drugi se zgražaju nad Heinzovim podilaženjem najnižim navikama i “lijenosti kupaca koji nisu u stanju sami smiješati svoje umake”. Štoviše, neki poslovni portali ocjenjuju da je ova Heinzova marketinška akcija bila pogreška. Dosad je glasalo više od 700.000 ljudi 55 posto ih je za, 45 posto ne želi kupovati unaprijed smiješane umake. Hibrdidni proizvodi nisu novo, i potražnja za njima raste. Odavno se mogu kupiti hibridi srirache i majoneze, maslac od kikirikija sa želeom, u pekarnicama i slastičarnicama cronuti i cruffini su stalni hit…Heinz je vjerojatno donio dobru poslovnu odluku, posebno kad se uzme u obzir njihova jaka pozicija u velikim fast food lancima. Gotovo svi umaci u McDonald’su i Burger Kingu su zapravo čudni hibridi. S druge strane, Heinz je pristojan masovni brend ketchupa i potez s Mayochupom slabi taj imidž, pišu kritičari, podsjećajući kupce da Heinz nije osobito inovativna firma. Mješavinu majoneze i ketchupa proslavila je Goya, najveća američka prehrambena firma u južnoameričkom vlasništvu, koja godinama ima hit proizvod Mayo Ketchup.   

Da manjak inovativnosti nije samo paušalan dojam blogera, pokazalo se danas, kada je Credit Suisse srezao ciljnu dionica Kraft Heinza sa 77 na 55 dolara, zbog čega bi kompanija uskoro mogla najaviti manje projicirane godišnje prihode. Rejting im je smanjen s “outperform” a “underperform”, a kao jedan od galvnih razloga navedene su “ozbiljne sumnje u sposobnost uprave za inovativnost koja bi bila dovoljna za rast njihove kolekcije ‘retro’ brendova u izrazido komodificiranim kategorijama.”

FacebooktwitterpinterestlinkedintumblrmailFacebooktwitterpinterestlinkedintumblrmail