Većina sudionika u našoj anketi spremna je platiti restoranski račun za dvoje više od 500 kuna

Kad smo  prije nekoliko dana objavili anketu kojom smo željeli, barem okvirno, doznati kakva je kupovna moć (ili spremnost na potrošnju), hrvatskih restoranskih gostiju, očekivali smo razmjerno niske brojke. Procjenjivali smo da će se većina sudionika u anketi opredijeliti  za cjenovne rangove između 150 i 350 kuna, jer oni obuhvaćaju cijene u najpopularnijim hrvatskim restoranskim žanrovima; burgerajima, roštiljarnama i bistroima.

Međutim, od 361 sudionika u našoj anketi, ukupno 46 posto izjasnilo se da su u restoranima voljni potrošiti 500 kuna (27 posto odgovora) ili 750 kuna (19 posto odgovora). Taj  raspon cijena obuhvaća solidan, ne luskuzan, ručak ili večeru u restoranima više klase poput Carpaccia, Takenoka, Timea, Noela ili Barbieri’s. Sama činjenica da su svi ovi restorani uglavnom stalno puni, potvrđuje rezultate naše ankete.

Zanimljivo je, nadalje, kako je 13 posto sudionika u anketi Kulta Plave Kamenice zaokružilo da su spremni potrošiti 1000 i više kuna na restoranski račun za dvoje, što bi moglo upućivati da polako nastupa trend ambicioznih, ozbiljnih restorana s elaboriranom hranom i vinskim kartama koje su nešto obuhvatnije od bazičnih malvazija, graševina i plavaca.

S druge strane, tek je 2 posto ispitnika zaokružilo najnižu opciju, onu do 150 kuna, s kojom dvoje ljudi mogu sasvim fino jesti u nekim od boljih zagrebačkih burger shopova ili roštiljarni. Budući da su članci o burgerima i roštiljarnama među najčitanijima na našem portalu, pa je očigledno da baš ti žanrovi zanimaju velik dio čitatelja Kulta Plave Kamenice, čini se da sudionici ankete smatraju kako odlazak na hamburger ili ćevape  zapravo nije odlazak u restoran.

REZULTATI ANKETE

  • 150 kuna  3%
  • 250 kuna  15%
  • 350 kuna  24%
  • 500 kuna  26%
  • 750 kuna  19%
  • +1000 kuna  13%

Podatak da relativna većina ispitanika kaže kako su u restoranu spremni potrošiti 250 do 375 kuna po osobi (500 do 750 kuna za dvoje), te kako još 13 posto ispitanika želi trošiti 500 i više kuna po osobi (1000 i više kuna za dvoje), sugerira da hrvatsku restoransku industriju ipak, svim problemima usprkos, čeka ekspanzija.

Osobito je važno istaknuti kako su naši čitatelji u svojim komentarima često isticali vrijednost koju restorani nude za novac i navodili restorane u kojima su “spremni platiti koliko god treba”. Jedna od glavnih poruka ovog istraživanja glasi da su hrvatski restoranski gosti spremni potrošiti dosta novca samo u onim restoranima, gdje i hranu i servis i ambijent smatraju osobito dobrim. Prosjek, čini se, definitivno više nije dovoljan za uspješan posao, a standardi hrvatske restoranske industrije morat  će se nastaviti svakodnevno dizati.

FacebooktwitterpinterestlinkedintumblrmailFacebooktwitterpinterestlinkedintumblrmail

LISTE, RECEPTI...

VIEW ALL

12 opsesija koje pokreću dobre chefove

Chef Paul Sorgule jedan je od najboljih pisaca među…

Želite da vas kuhinja mirisima inspirira u svako doba godine? Pokušajte ovo

Čekate goste i večera je gotova. Vino je…

35 stvari s kojima najviše nervirate druge goste u restoranu

Pročitali smo i objavili desetke lista o stvarima…
vinogradi-setaci

Pet gastroprijedloga za uživanje u babljem ljetu u blizini Zagreba

Vikend će, kažu naši smartphonei (i TV meteorolozi)…

NE PREPORUČUJEMO: Mjesta gdje ne biste trebali trošiti novac

Not Recommended (Ne preporučujemo), svojedobno je bila kultna…

D-Resort veliki je dobitak za šibenski turizam, ali na njegovu softveru treba još jako puno raditi

Veliko pojašanje za šibenski turizam, ali generički hotel Kroz rampu…

Komentirajte