Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Kompletna Geisha serija kultnog japanskog whiskyja Karuizawa pojavila se u jednoj trgovini

karuizawa-g

Tvrtka Le Clos, specijalist za maloprodaju luksuznih pića, najavila je senzacionalnu ponudu. U svojoj trgovini u međunarodnoj zračnoj luci u Dubaju prodavat će kompletnu Geisha kolekciju Karuizawa whiskyja odležanih 29, 30, 31 i 50 godina. Vijest je podigla puls na portalima za whisky. Geisha serija Karuizawe prvi se put prodavala na aukciji prošle godine, a ovo je prvi put da je taj kolekcionarski trofej dostupan u maloprodaji. Cijena će biti oko 300.000 dolara.

Legendarni Karuizawa whisky jedno je od romantičnijih, i tužnijih poglavlja u priči o rastu japanske industrije whiskyja. Počela je 1934 kad je vlasnik tvornice lijekova Suzuki Chuji odlučio početi proizvoditi sake i osnovao Showa Brewing Corporation, s tvornicom u Kawasakiju. Proizvodili su Miraku sake. Suzuki je 50-tih odlučio potpuno se fokusirati na proizvodnju alkoholnih pića i 1955. otvorio malu destileriju u Miyoti, u sjeni vulkana Mount Asama. Šest godina kasnije kupio je vinariju Nisshin Breweries u Koshuu i preuzeo njihov brend Mercian, a nasnije je od Daikoku vinarije kupio brend Ocean. Po uzoru na Suntoru, razvili su veliku proizvodnju zapadnjačkih alkoholnih pića.  Prve boce Karuizawa whiskyja na trište su puštene 1976. godine. Nazvali su ga po jednom svom vinogradu.

Whisky su proizvodili su na tradicionalni način, u malim količinama. Karuizawa je bio dragulj. Radili su ga od 100 posto Golden Promise ječma, u drvenim fermentorima, destilirali u malim kazanima i odležavali u španjolskim bačvama od sherryja, u podrumu obraslom bršljanom koji je funkcionirao kao prirodni regulator temperature i vlažnosti. Voda s kojom se proizvodio Karuizawa filtrirala se kroz vulkansku lavu, destilerija je radila na visokim ljetnim temperaturama i ekstremno hladnim zimama pa su dozrijevanem u bačvama dobivali različite profile okusa. Karuizawa je u Japanu bio najbliži vrhunskim škotskim maltovima, ali imao je jedinstveni karakter, pun zrelih, profinjenih cvjetnih aroma.

https://www.instagram.com/p/BRVb6s_hNMf/?tagged=karuizawa

Obitelj Suzuki, koja je u međuvremenu objedinila proizvodnju pića pod firmom Mercian, dugo je bila najveći dioničar japanskog prehrambenog diva Ajinomoto. U 1997. počele su unutarnje borbe za prevlast u kompaniji, predsjednik Ajinomota objavio je skandalozne podatke o ponašanju obitelji i počeli su gubiti utjecaj. Ajinomoto se restrukturirao i kompaniju je 2000-preuzeo Kirin. Mercian je postao srce Kirinove vinske industrije. Većinski dioničari su se promijenili, ali Kirin nije bitno mijenjao ustroj Merciana koji je odredila obitelj Suzuki. Nažalost, nisu htjeli zadržati proizvodnju whiskyja.

Karuizawu su prestali proizvoditi 2000. zbog japanske ekonomske krize. Nakon zatvaranja destilerije 2011. Karuizawa je već bio traženi kolekcionarski whisky, a kad su 2015. prodani ostaci postrojenja i objavljeni oproštajni intervjui sa zadnijm malt masterom Mamorom Uchihige, potražnja za Karuizawom počela je vrtoglavo rasti, kao i cijene. Japanski whisky u međuvremenu je postao toliko popularan da su neki od ključnih proizvođača poput Nikke, morali strogo ograničiti dostupnost jer su umalo ispraznili zalihe. “Japanski whisky trenutno je jedan od najcjenjenijih proizvoda na tržištu luksuznih pića, a Geisha serija je vrhunac proizvodnje japansky whiskyja.  Oduševljeni smo da je možemo ponuditi našim klijentima”, rekao je za Drinks Business Iain Delaney, izvršni direktor kompanije MMI koja je vlasnik Le Closa. Ovaj trgovac lani je oborio svjetski rekord s najvećom jednokratnom transakcijom u povijesti maloprodaje. Također u Dubaju, jednom kolekcionaru iz Azije prodali su izbor rijetkih Macallana, među ostalim jedan iz 1937. i Macallan Select Reserve iz 1947. u Lalique dekanterima, za 500.000 dolara.

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.