Hoće li napad na Kim Kardashian biti katastrofa za već oslabljene pariške hotelijere

Pariz je u 2016. izgubio milijun turista i 750 milijuna eura. KPMG prognozira 10 posto manje prihode hotelijerima. Terorizam je ugrozio turizam, a Euro 2016. nije dovoljno pomogao.  

Svega nekoliko dana prije napada na američku reality TV zvijezdu Kim Kardashian, na internetu kulminirala kampanja za Pariz kao najpoželjniji grad na svijetu, vrijedna 2,5 milijuna eura. Po portalima najtiražnijih europskih i američkih medija počeli se se pojavljivati native oglasi s naslovima “Evo zašto biste za ove zimske praznike obitelj trebali odvesti u Pariz” i razne duhovite liste koje reklamiraju Pariz kao grad za najromantičnije odmore. 

Od terorističkih napada u Parizu u studenom 2015. grad svim snagama pokušava povratiti status najjače svjetske turističke destinacije. Iako su se u kolektivnu svijest urezale krvave slike iz dvorane Bataclan i bistroa u kojima su pripadnici ISIS-a ubijali ljude, Pariz je izuzetno miran grad za svoju veličinu. Praktički jedina stvarna turistička prijetnja za turiste su džepari. Gradske vlasti stoga su odlučile kampanju fokusirati na poznate gradske atrakcije. Slavni francuski glumac i filmaš Jalil Lespert režirao je spot koji su financirali grad i neke od najvećih francuskih korporacija, pun lijepih kadrova Eiffelova tornja, Louvrea, Champs-Elysées, Montmartrea…Spot je zapravo bezvezan, ali je zanimljiv utoliko što otkriva koju je grupu turista Pariz izgubio – parove ili obitelji srednje kupovne moći koji u grad dolaze na odmore od najviše tjedan dana.

Kad je počeo pariški tjedan mode, kampanja se fokusirala na drugu, bogatiju potrošačku skupinu. Događaji koji u grad dovode velik broj celebrityja su bogomdani za turistički PR. Paparazzi i blogeri u stopu ih prate po najboljim hotelima, shopping ulicama, hot restoranima i klubovima. U tom segmentu malo je tko jači od Kim Kardashian, žene koja je izmislila profesiju web influencera i preživjela razvoj cijele nove marketinške industrije pune mlađih i kreativnijih konkurenata. Njezin boravak u Parizu trebao je biti perfektna reklama za luksuznu ponudu grada kakva određenu publiku zaista motivira da doputuje u grad.

Dan je počeo comme-il-faut: nakon večere u restoranu L’Avenue prethodnog dana, za doručak se srela s prijateljicama-supermodelima u Ritzu, onda je otišla na revije Balenciage i Givenchyja, pa na večeru u vilu dizajnera Azzedinea Alaïe, nakon večere se vratila u luksuznu vilu koju je unajmila u centru grada…a onda su u vilu upali pljačkaši, uperili joj pištolj u glavu, zavezali je i začepili joj usta. Zatim su je zaključali u kupaonicu, gdje joj je jedan pljačkaš cijelo vrijeme držao cijev pištolja prislonjenu uz glavu dok su ostali pretraživali sobe i krali sve što vrijedi. Najveći plijen bio je nakit vrijedan navodno 10 milijuna dolara. Skinuli su joj i vjenčani prsten s ruke, vrijedan 4,5 milijuna dolara. Pljačkaši su bili prerušeni u policajce. Štoviše, ispostavilo se da su se dvojica praktički infiltrirala u njezino osiguranje koje vjerojatno snosi najveću odgovornost za pljačku,  i dva je dana prije pljačke pratila u stopu. Kad su pljačkaši pobjegli, Kardashian je u 3:25 ujutro uspjela pozvati policiju. 

residence
Prizori ispred palače u kojoj se dogodio napad

Dva tjedna prije incidenta, u špici turističke kampanje za obnovu pariškog turizma, gradonačelnica Anne Hidalgo se osobno pojavila u Lespertovu spotu. Nakon što je Kim Kardashian pobjegla iz grada glavom bez obzira, poručila joj je Parizu uvijek dobrodošla, što, naravno, nije nimalo ublažilo katastrofu. Da stvar bude gora, protukandidatkinja Anni Hidalgo na zadnjim  lokalnim izborima, bivša Sarkozyjeva glasnogovornica Nathalie Kosciusko-Morizet, napad na Kardashina nazvala je “kontrareklamom za Pariz” i pokušala sve pretvoriti u pitanje vjerodostojnosti gradonačelnice, što su s velikom znatiželjom prenijeli svi najtiražniji američki i europski portali.

Dok kampanja za masovni turizam još traje, nakon napada na Kim Kardashian nije isključen pad broja dolazaka bogatih turista, koji bi mogli steći dojam da su u Parizu meta nasilnog kriminala. Kim Kardashian se još oporavlja od napada. S obzirom na njezin talent da svaki detalj svog života pretvori u unosni medijski proizvod, teško je i zamisliti kakav bi efekt na pariški turizam mogla imati njezina strana priče o traumatičnom iskustvu.

Nakon terorističkih napada 2015. Parizu je trebalo tri mjeseca samo za povratak normalne popunjenosti restorana i cafea. Popunjenost smještaja počela se vraćati krajem veljače 2016., do nekih 60 posto, ali više od pola godine nakon napada i unatoč Europskom nogometnom prvenstvu, sve je i ostalo na tome.  Francuska je i dalje jedna od najjačih turističkih destinacija na svijetu, lani su imali 84,5 milijuna dolazaka. Ove godine u prvom kvartalu ih je omelo loše vrijeme, tuče i oluje, a u drugom kvartalu trebao je pomoći Euro 2016. 

ritz lobi
Ove godine otvoren je obnovljeni hotel Ritz

Ipak, prema podacima francuskog Nacionalnog instituta za statistiku i ekonomske studije, u drugom kvartalu 2016. broj noćenja pao je opasnih 4,8 posto u odnosu na 2015. Najveći je pad u kampovima, odmaralištima i u rezervacijama za vikende. Broj noćenja stranih turista pao je 8,5 posto, skoro kao nakon terorističkih napada. Broj jednodnevnih boravaka u hotelima povećao se samo tijekom Europskog nogometnog prvenstva oi to u gradovima gdje su bile utakmice, što je donekle ublažilo loš efekt tuča i oluja u travnju i svibnju.  Ukupna popunjenost u prvoj polovici godine jedva da je prešla 60 posto (61,2 posto).

Najveći problem je totalni raskorak u trendu cijena između Pariza i drugih francuskih turističkih gradova. Dok u ostatku francuske prosječne cijene smještaja rastu od 6,5 posto do 15,5 posto (osim u Nici čiji je turizam isto pogođen ovogodišnjim terorističkim napadom), u Parizu su u prvom kvartalu cijene pale 4,8 posto u odnosu na isti kvartal 2015. (124 eura za noć), a u drugom kvartalu za 2.7 posto (142 eura za noć).  Prema procjenama KPMG-a francuski hotelijeri ove godine mogu očekivati 10 posto manje prihode u svim segmentima uključujući najluksuzniji. Tome treba dodati i efekt Airbnb-a kojemu je Pariz najjače tržište. 

Kampanja s Lespertovim videom nije dala zadovoljavajuće rezultate na internetu, pa će je od studenog vrtiti na svim long-distance letovima Air Francea i u Accorovim hotelima. Kardashian prati 48,3 ljudi na Twitteru, 84,2 milijuna na Instagramu, ima 29 milijuna fanova na Facebooku i toliki utjecaj na Snapchatu da ju je kompanija zvala da odobri filtere za aplikaciju. Možda se neće dogoditi ništa, jer je sve bio tek vrlo nesretan splet okolnosti. Ali ova priča pokazuje koliko je kontekst u kojem se radi turistički biznis kompleksan. Samo u regiji Ile-de-France od turizma živi 500.000 ljudi. Previše da bi pariška turistička godina ovisila o tome hoće li Kardashian “srušiti internet”. Tako da je opravdano očekivati da Pariz, nakon što je u 2016.  izgubio milijun turista i 750 milijuna eura, iziđe iz deniala i krene u jaču, suvisliju kampanju. 

   

FacebooktwitterpinterestlinkedintumblrmailFacebooktwitterpinterestlinkedintumblrmail