Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Poslije otvaranja Takenoka u Dubrovniku, hoće li se i drugi zagrebački restorani seliti na more?

takenoko-dubrovnik

Prije desetak dana otvoren je dubrovački Takenoko. Prva jadranska ekspozitura poznatog zagrebačkog japanskog restorana smještena je na Pločama, odmah uz gradska vrata, s lijepim pogledom na zidine, more i Lokrum. Takenokov prodor na Jadran pripremao se najmanje dvije godine: riječ je o prvom ozbiljnom zagrebačkom restoranu, koji je investirao novac u podružnicu na moru. Na prvi pogled, riječ je o logičnoj investiciji: Dubrovnik i Split dvije su najbrže rastuće turističke destinacije u Hrvatskoj. Oba grada pate od manjka vrhunskih restorana, a osobito od nedostatka specifičnih žanrova poput kvalitetne japanske ili kineske kuhinje.

Stoga bi Takenokovo ulaganje u Dubrovnik, koje je vjerojatno zahtijevalo ekscentrične troškove (dubrovački su poslovni prostori na vrhunskim lokacijama načelno mnogo skuplji od zagrebačkih), vrlo vjerojatno moralo donositi iznimno dobar promet. Ovdje je važno reći kako je turistička sezona u Dubrovniku već dovoljno duga da restorani mogu raditi barem osam mjeseci. U Splitu, pak, restorani uopće ne prestaju raditi, osim ponekih u siječnju ili veljači.

Povratak Marija Starmana

Zanimljivo je i značajno da je Takenoko, koji je zapravo unatrag dva mjeseca otvorio dva nova restorana (podsjetimo, zagrebački Takenoko se iz Kaptol Centra preselio na novu lokaciju u Gundulićevoj), vratio Marija Starmana, svog originalnog chefa, koji je taj restoran bio napustio prije tri ili četiri godine.

Takenokovi dubrovački rezultati vjerojatno će pomoći drugim zagrebačkim  ugostiteljskim investitorima da konačno donesu odluku hoće li otvarati u Dubrovniku ili Splitu. Naime, prije više od dvije godine Mano je tražio prostor u jednom od ta dva grada, namjeravajući otvoriti 2016.godine, što se, eto, zasad nije realiziralo. Nadalje, vlasnici grupe Asia također  žele otvoriti jednu od svojih podružnica u Splitu ili Dubrovniku, ali do danas nisu pronašli adekvatan prostor. Multipliciranje poznatih restoranskih brendova već je desetljećima uobičajena praksa. U Las Vegasu tako radi  većina restorana koji su ugled, publiku i Michelinove zvjezdice stekli u New Yorku.

Paradigma kao pionir

pop up

Paradigmin zimski pop up u Zagrebu

Najpoznatiji svjetski kuhari, od Gagnairea i Robuchona, do Ducassea i Ramseya,  svojim su imenom odgovorni za desetke restorana po cijelom svijetu, dok Helene Darroze pola radnog tjedna provodi u Londonu, a ostatak u Parizu i gostujući u restoranima po svijetu. U Hrvatskoj se, međutim, na takvu praksu dosad gledalo s puno skepse.Paradigma je donedavno bila jedini restoran koji se iz jednog grada preselio u drugi, no tu se radilo samo o božićnom pop upu (koliiko znamo, Paradigma bi iduću  zimu trebala provesti u Londonu, što je sjajna ideja). Uspije li dubrovački Takenoko, ta bi se skeptičnost napokon trebala razbiti. I to u oba smjera.

Ne postoji niti jedan zaista razuman razlog zbog kojeg, primjerice, Plavi podrum nije otvorio svoju podružnicu  u Zagrebu, kojem ionako kronično nedostaje vrhunski  riblji restoran. Nejasno je i zašto Jeffrey Vella dio svog repertoara iz Portraita, barem kad završi puna sezona ne bi prenio iz Dubrovnika u Zagreb. U svakom slučaju, otvaranje Takenoka u Durovniku moglo bi značajno promijeniti vrhunski restoranski biznis u Hrvatskoj.

Foto Nikša Glavić, Paradigma FB

Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Sve što stvarno trebate znati o gastronomiji

Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.